מכל העולם מגיעים לישראל ללמוד - איך ללמד תנ"ך

משלחת מורים מצרפת הגיעה ארצה ללמוד איך ללמד תנ"ך בצרפת בין השאר - באמצעות 'פורטנייט' תנ"כי: "יוצאים בתחושה של התלהבות לחזור לצרפת וליישם את כל מה שלמדנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/19 14:50 יח בתמוז התשעט

מכל העולם מגיעים לישראל ללמוד - איך ללמד תנ"ך
המורים מצרפת, צילום: יח"צ

משלחת של מורים לתנ"ך מצרפת הגיעה למתחם אמי"ת גוגיה ללמידה חדשנית ברעננה, להכרות עם שיטות הוראה ולמידה מתקדמות בתנ"ך, ביוזמת תכנית 'עולם שלם' לחיבור התפוצות לירושלים ו"החוויה הישראלית".

בביקור בגוגיה קיבלו חברי הקבוצה מחברי קהילת התנ"ך של רשת אמי"ת כלים פדגוגיים חדשניים בהוראת התנ"ך, מערכי שיעור , וסל כלים רחב להוראה חדשנית מותאמת למאה ה-21. בין השאר נחשפו המורים לכלי חדשני ללימוד תנ"ך באמצעות תכנת מחשב בסגנון 'פורטנייט', משחק המחשב הפופולארי בעולם שעבר התאמה ללימוד התנ"ך בידי צוות קהילת תורת חיים ברשת אמי"ת.

דני רהט, סמנכ"ל רשת אמי"ת, אומר כי "המטרה הינה יצירת קהילת 'תורת חיים' וירטואלית משותפת למורים ותלמידים מצרפת וישראל. החיבור בין תלמידינו לכלל ישראל בארץ ובתפוצות, מהווה אחד מעקרונות המצפן החינוכי של רשת אמי"ת".

במשלחת השתתפו מורים הלומדים לתעודת הוראה ישראלית במכון 'אנדריי נהר' הצרפתי להכשרת עובדי חינוך מטעם FSJU. תעודת ההוראה הישראלית תאפשר להם ללמד בישראל בעתיד, ולהשתמש בידע שרכשו לקידום הוראת התנ"ך בצרפת כיום. זוג מורים מחברי הקבוצה, עשה לאחרונה עליה מצרפת עם תום לימודי תעודת ההוראה וכיום שני בני הזוג מלמדים בבתי ספר ישראלים.

רוברט דרעי, מנהל תכניות להכשרת מורים ללימודי יהדות במכון אנדריי נהר: "בגוגיה גילינו עולם חדש ומסחרר של אפשרויות למידה שונות מאוד מהכיתה אותה אנו מכירים בצרפת- מרחבים פתוחים, מוארים, וצבעוניים, בשילוב גישת למידה חדשנית, טכנולוגית ומודרנית שמתאימה בדיוק לכלים שהתלמידים שלנו מכירים כל כך טוב. למדנו איך לנצל כלים אלו להעברת תכנים וערכים ולהפוך את התלמידים לפעילים ואקטיביים בלמידה.
אנחנו יוצאים מהגוגיה בתחושה של התלהבות לחזור לצרפת וליישם את כל מה שלמדנו. אנחנו מאמינים "כי מציון תצא תורה" - גם תורה במובן הכללי של מצוינות והובלת לימודי קודש וגם במובן של מתודות וגישות חדשניות וייחודיות. אנחנו רוצים להעביר את כל זה לתלמידים בצרפת כדי להעשיר אותם בלימודי הקודש ולכוון אותם לעליה לארץ אבותינו".