תשלומי ההורים אושרו חלקית, ללא טיולים במערכת החינוך

ועדת החינוך של הכנסת אישרה שלושה סעיפים בלבד בתשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה, לאחר התנגדות של ח"כי כחול לבן וישראל ביתנו. המשמעות: טיולים ופעילויות במערכת החינוך לא יתקיימו, עד לאישור הסעיפים. שר החינוך הרב פרץ: "אלפי עובדים עלולים להיות מפוטרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/19 19:23 ד בתמוז התשעט

תשלומי ההורים אושרו חלקית, ללא טיולים במערכת החינוך
טיול בית ספר. אילוסטרציה, צילום: רועי אלימה, פלאש 90

האם בשנת הלימודים הקרובה לא יתקיימו טיולים במערכת החינוך? ועדת החינוך של הכנסת אישרה היום (א') שלושה סעיפים בלבד של תשלומי ההורים למערכת החינוך. הסעיפים שאושרו הם ביטוח תאונות אישיות, הזנה והשאלת ספרים. 

לאחר דיון סוער שנמשך קרוב לשש שעות, בוועדת החינוך הזמנית של הכנסת, והתנגדותם של ח"כים מכחול לבן ומישראל ביתנו לאישור הסעיפים הנוספים, הסתיימה ישיבת הוועדה ללא אישור הסעיפים הנוספים, של תשלומי הרשות, הכוללים טיולים, מסיבות והצגות. הוועדה צפויה להתכנס בימים הקרובים במטרה להגיע להסכמות ולאשר את שאר הסעיפים.

ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) קרא להורים להחרים את תשלומי ההורים: "תשלומי ההורים הולכים וגדלים מידי שנה ומהווים כבר חלק משמעותי בתקציב המשרד על אף ההגדרה של חינוך חובה חינם. הבעיה המרכזית היא כי לאט, לאט מתרחשת הפרטה של שירותי חינוך ללא פיקוח ראוי של המשרד על תשלומי התל"ן. רק מאבק חד משמעי של ההורים, יביא לשינוי. הכח בידיים שלהם. קורא להורים להחרים את תשלומי ההורים". 

הרב רפי פרץ

הרב רפי פרץצילום: מירי שמענוביץ

במשרד החינוך אמרו כי "המשמעות של אי אישור התשלומים בגין סל תרבות, טיולים ותל"ן - ימנעו מבתי הספר לצאת לטיולים שנתיים ולהצגות, ולקיים פעילויות העשרה. דיון בשירותים אלה יתקיים על ידי ועדת החינוך בימים הקרובים".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר לאחר סיום ישיבת הוועדה ללא אישור חלק מהסעיפים: "ביום רביעי הוועדה תתכנס שוב ואני קורא לחברי הכנסת של כחול לבן להצביע על שאר הסעיפים. במידה ולא, אלפי עובדים עלולים להיות מפוטרים וביה"ס יהיו ללא טיולים והצגות - מי שייפגע אלו התלמידים החשובים לנו כבנים".

חברת וועדת החינוך ח"כ עידית סילמן (הבית היהודי) אמרה: "אחרי דיון שנמשך שש שעות, החליטה סיעת כחול-לבן לא לאשר הצבעה קריטית עבור ילדי ישראל- סלי התרבות והטיולים. המשמעות היא פיטורי אלפי עובדים, בתי ספר בלי טיולים, הצגות, ופעילויות תרבות שונות.
כמובן, מי שיפגע ראשון יהיו האזרחים החלשים ומעמד הביניים, שלא יוכלו לספוג את הנזק ולממן זאת מכיסם הפרטי. ביקשנו לאור המצב דיון מיוחד כבר ברביעי הקרוב להצבעה על הסעיפים שלא אושרו היום בגלל סיעת כחול-לבן. עד אז, נקווה להצליח במו"מ ולגבש רוב לנושא. 
אזרחי ישראל צריכים להגיד להם דבר אחד פשוט: מי שיפגע בפתיחת שנת הלימודים, בתרבות, באלפי עובדים ובכיס הפרטי של כל משפחה- ישלם על כך ביוקר ביום הבוחר. שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ואני נמשיך להילחם שכל ילד בישראל יקבל את מה שמגיע לו ללא יוצא מן הכלל".