דרישה מהרב פרץ: "דאג לתקצוב גני החינוך המיוחד"

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) פנה לשר החינוך המיועד ולשר האוצר, ודרש מהם לדאוג להסדרת תקצוב 'אופק חדש' בגני החינוך המיוחד. ועדת הכספים עצרה תקציבים לשני המשרדים עד שיוסדר הנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/19 22:07 יד בסיון התשעט

דרישה מהרב פרץ: "דאג לתקצוב גני החינוך המיוחד"
גן חינוך מיוחד. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

כבר מתחיל לעבוד. שר החינוך המיועד, הרב רפי פרץ, שרק אחרי הצהריים התבשר רשמית על מינויו לתפקיד, כבר נדרש לביצוע במשרד אליו עוד לא נכנס. ח"כ שלמה קרעי (הליכוד), חבר ועדת הכספים הזמנית של הכנסת, פנה במכתב אליו ואל שר האוצר כחלון, ודרש מהם להורות באופן מיידי על העברת תקצוב לגני החינוך המיוחד.

"בעוד כחודשיים וחצי נפתחת שנת הלימודים והגנים של החינוך המיוחד המוכר שאינו רשמי נמצאים במצוקה שיש לפתור לאלתר," כתב קרעי במכתבו. "על פי חוק, רפורמת "אופק חדש", על שלל השלכותיה חייבת לחול גם על החינוך המוכר שאינו רשמי. 
כבר שנים שמשרדי האוצר והחינוך, כל אחד בנפרד, נמנעים מלקיים זאת. לפני כמה שבועות החליט בג"ץ כי המדינה תחוייב להחיל זאת על בתי הספר היסודיים אך מכיוון שהעתירה לא התייחסה גם לגנים, לא התקבלה הכרעה שכזו גם לגביהם".

 "מדובר על ילדים בחינוך המיוחד שמקבלים פחות, עקב אי החלתה הבלתי חוקית של הרפורמה שמשפיעה בין היתר על שכר הגננות, על השעות הפרטניות ועוד. מי זקוק לכך יותר מילדים בחינוך המיוחד.
כעת שמונה שר חינוך (בהצלחה) ועם המחוייבות החברתית של שר האוצר, אני קורא לכם להעביר הוראה לפתור את העניין באופן מיידי.  

"יש לציין כי עקב חשיבות הנושא, נוצר קונצנזוס של ממש בין כל נציגי המפלגות החברים בוועדת הכספים של הכנסת, אשר יחד איתי מעכבים העברות תקציביות למשרד האוצר ולמשרד החינוך עד אשר ייפתר הנושא.
אני בטוח שלשר החינוך ולשר האוצר יש תחושת אחריות כבדה ביותר כלפי הילדים בכלל ואלו מהחינוך המיוחד בפרט ואבקש מכם להנחות את הגורמים במשרדיכם לשבת יחד בהקדם ולפתור זאת.
מדובר בגרירת רגליים מיותרת והעברת אחריות, חסרת אחריות בין משרד למשרד". סיים קרעי את מכתבו לשרי החינוך והאוצר.