בשל הלחימה בדרום: הבגרות באזרחות נדחתה

ביישובי עוטף עזה, עד 40 קילומטר מהרצועה, לא תתקיים בחינת הבגרות באזרחות ביום שני, והיא תידחה למועד אחר. אם תסתיים הלחימה עד אז, הבחינה תתקיים במועד אך גם במועד החלופי, והתלמידים יוכלו לבחור ביניהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/19 12:08 ל בניסן התשעט

בשל הלחימה בדרום: הבגרות באזרחות נדחתה
בחינת בגרות. אילוסטרציה, צילום: רועי אלימה, פלאש 90

הלחימה בדרום נמשכת. בשעה האחרונה חודש הירי לעבר יישובי עוטף עזה, וצה"ל ממשיך לתקוף ברצועה. בעקבות ההסלמה, ובהמשך לכך שהלימודים ביישובי העוטף לא מתקיימים היום (א'), משרד החינוך הודיע כי בחינת הבגרות באזרחות, הצפויה להתקיים מחר, לא תתקיים בכל האזורים בטווח של עד 40 קילומטר מהרצועה. 

היישובים בטווח הם: אשקלון, שדרות, נתיבות, והמועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ואשכול. טרם נמסר על מועד חלופי לבחינה. ראש הממשלה נתניהו הורה הבוקר על קיום מצב מיוחד ביישובים הללו. מפיקוד העורף נמסר כי "קיימת סבירות גבוהה להתקפה על אוכלוסיה אזרחית".

הבוקר נשלח מכתב לשר החינוך ולמנכ"ל משרדו, על ידי יו"ר מועצת הנוער באשקלון ויו"ר מועצת התלמידים בדרכא באשקלון. במכתב הם מבקשים להקל על תלמידי הדרום ולהעניק להם הקלות בבחינה: "המערכה הנוכחית גורמת לתלמידים רבים בערי הדרום להיות מחוסרי ריכוז במהלך כל השבת וחרדתיים מאוד, כל זה בהתעסקות לא פוסקת במתרחש מסביב ובכך בזבוז זמן יקר מאוד של למידה משמעותית וחשובה, תוך חשש להגיע לבחינת הבגרות עצמה".
עוד כתבו: "התלמידים ירגישו מחוסרי ריכוז ועל מנת להבטיח את הצלחתם בבגרות אנו מבקשים לקבל הקלות ולבוא לקראת הנוער שבדרום הרוצה לגשת לבחינת הבגרות תוך תחושת ביטחון".

פגיעה בבית דרום

פגיעה בבית דרוםצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, ביקרה הבוקר בשדרות ואמרה כי אין פיתרון צבאי למצב בעזה: ״זה הסבב התשיעי בשנה ואנחנו שוב כאן כדי לומר בקול ברור שהסבבים חסרי התוחלת האלה לא מביאים שום פתרון ולא משנים את המצב. השיחה לא צריכה להיות בשדה הקרב בין טילים לתותחים אלא רק בשדה המדיני ובדיון מדיני על הפסקת האלימות, הקלות הומניטריות והסרת הסגר מעל עזה ומשם ללכת להסכם מדיני יציב וארוך טווח״. אמרה זנדברג.

יואל כהן, תלמיד כיתה י"ב מישיבת בני עקיבא אור עציון המתגורר ביישוב שומריה שבנגב, הביע תסכול מדחיית הבחינה לאחר שהיה אמור לגשת מחר לבגרות באזרחות. "המצב מבלבל, מעצבן ומתסכל", הוא אמר לחדשות כיפה והוסיף כי "במשך כשנתיים אנחנו לומדים לבגרות באזרחות, עד שיום לפני הבחינה מתברר שאולי אנחנו בפתחו של מבצע צבאי בעזה שחוזר על עצמו כל כמה חודשים. קשה וקצת מתסכלת הנקודה שלאורך תקופה ארוכה לומדים ובסוף הבחינה לא מתקיימת". 

לדבריו, "במשך לימודי אזרחות למדנו שאנחנו אזרחים שווים בפני החוק. לאור כך, גם לנו מגיעה תחושת ביטחון. אנחנו מבינים את הצורך הלאומי וסומכים על הממשלה שתעשה את הצעדים הדרושים להחזרת השקט לתושבי הדרום שסובלים הרבה מארגוני הטרור בעזה".