1,500 תלמידים דתיים יתנדבו במהלך החופש הגדול

זאת במסגרת פרויקט "חמ"ד של חופש" אותו יזם מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך. מדובר במספר שיא של נרשמים לשבוע ההתנדבות, מאז החל הפרויקט לפני כשלוש שנים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/06/12 15:43 ח בתמוז התשעב

1,500 תלמידים דתיים יתנדבו במהלך החופש הגדול
יחצ, קובי סלע, צילום: יחצ, קובי סלע

יותר מ-1,500 תלמידים דתיים נרשמו השנה לשבוע עבודה התנדבותי המתקיים זו השנה השלישית במסגרת פרויקט "חמ"ד של חופש", אותו יזם מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך ולו שותפים גם תנועות "מפעלות הציונות הדתית" ו"מרימים את הדגל". מדובר במספר שיא של נרשמים מאז החל הפרויקט.

התלמידים שנרשמו יצאו החל מהשבוע ובמהלך הקיץ לשבועות התנדבות ברחבי הארץ במסגרת קבוצתית. 56 קבוצות הוקמו, כשכל קבוצה מיועדת למקום בארץ החל מגיתית שבבקעת הירדן ועד עיירות הפיתוח בדרום. המתנדבים יסייעו בכל תחום אפשרי: בתי חולים, מועדוניות, לימודי המשך לתלמידים צעירים, סיוע עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים וסיוע לחקלאים. משימות התנדבות אלה מהוות פתיחה או המשך למטלת הביצוע שמקיימים התלמידים במסגרת לימודי האזרחות.

מלבד ההתנדבות, התלמידים ישתתפו בפעילויות חברתיות ערכיות מחוץ לשעות ההתנדבות, כמו גם תפילות ושיעורי תורה במסגרת סדר היום. בחמ"ד הסבירו לכיפה כי "התכנית נבנתה כדי ליצור חיבור והמשך בין שנת הלימודים ומקצועות הלימוד השונים וליישומם במהלך החופשה. רצינו להעביר מסר של אין חופשה מלימודים, אין חופשה מערכי חיים".