הקומונרית הרגישה שהיא מובנת מאליה והעמידה את ההורים במקום - כך הם הגיבו

המכתב של הקומונרית נגע ועורר סערה גדולה בקרב ההורים שהבינו שמשהו כאן לא התנהל כמו שצריך והחליטו לערב את הילדים שלהם שיצאו מחודש ארגון הזה עם מתנה גדולה ומשמעותית לחיים

חדשות כיפה אבינועם הרש 11/12/22 12:33 יז בכסלו התשפג

הקומונרית הרגישה שהיא מובנת מאליה והעמידה את ההורים במקום - כך הם הגיבו
חניכות התנועה, יזכו לאבטחה נוספת, צילום: תנועת עזרא

לפני שלוש שנים, בתו הקומונרית של חבר שלי סיימה את שבת ארגון מותשת וסחוטה פיזית ונפשית. רגע לפני שכיבתה את האור של הסניף בסוף שבת ארגון והתכוונה ללכת לדירת השירות שלה, כתבה לה אחת מהאמהות הודעה בוואטסאפ כי היא התאכזבה מכך שבתה לא קיבלה תפקיד משמעותי יותר.

חבר שלי סיפר לי שבתו בכתה לו בטלפון ולא הבינה כמה כפויי טובה אנשים יכולים להיות: היא הפסיקה לספור את הלילות בהם חזרה לדירתה טרוטת עיניים ומעוכה מעוד יום שנמשך עד לשעות הקטנות של הלילה. היא הפסיקה לספור את כמות הטלפונים שקיבלה באופן אישי מכל מיני הורים מודאגים, ובואו נאמר את האמת, גם כאלו שחופרים, שלא לומר מטרידים, לגבי כל מיני דברים קטנוניים שקשורים לילדים שלהם ובקשות מיוחדות שרק אלוקים יודע מאיפה הם הקריצו אותה.

ובדיוק בגלל זה היא לא הבינה איך אחרי אין ספור שעות של השקעה רבות, הדבר היחיד שהאמא הזו מצאה לנכון זה להתלונן על כך שהבת שלה לא קיבלה תפקיד משמעותי יותר.

תנועת עזרא. אילוסטרציה

תנועת עזרא. אילוסטרציה צילום: תנועת עזרא

כל כך הרבה השקעה וכל כך מעט הכרת הטוב

חבר שלי שאל אותה כמה מההורים מצאו לנכון להתקשר אליה באופן אישי או לשלוח לה הודעת תודה?היא ענתה לו שהיא בקושי יכולה לספור אותם על יד אחת. הוא הציע לה לכתוב להם מכתב בקבוצת הוואטסאפ הכללית ולשתף אותם בתחושות הקשות שלה: כל כך הרבה השקעה וכל כך מעט הכרת הטוב.

בהתחלה היא שללה את הרעיון, אולם כשהיא נרגעה קצת, החליטה שזה לא רעיון כזה גרוע. מקסימום היא תצליח להעביר את המסר שלה. היא כתבה את המכתב ופירטה בו עד כמה היה לה קשה וכמה היא מעריכה כל הורה שטרח ושאל אותה לשלומה וכמה שהשעות הרבות עם הילדים שלהם היו לה משמעותיות אבל גם תובעניות וסוחטות. היא בסך הכל ציפתה להכרת הטוב בדיוק כמו שאתם ההורים, מצפים להכרת הטוב מהילדים שלכם. היא שלחה את ההודעה וחיכתה. אולם לאכזבתה לא הגיעה שום תגובה מההורים. היא כבר התחרטה על ששלחה את המכתב.

צילום: תנועת הנוער עזרא

הילדים יצאו מחודש ארגון עם מתנה גדולה ומשמעותית לחיים

"אחר הצהריים" אמר אביה של הקומונרית,"נשמעה דפיקה בדלת שלנו ושליח הביא לנו זר פרחים ענק עם מכתב תודה מכל ההורים והילדים. הילדה שלי לא ידעה את נפשה מרוב שמחה".

מסתבר שהמכתב שלה נגע ועורר סערה גדולה בקרב ההורים שהבינו שמשהו כאן התנהל לא כמו שצריך. אז הם ערבו את הילדים ואספו לה כסף וקנו לה זר ענק ובכך בעצם דאגו שהילדים שלהם יצאו מחודש ארגון הזה עם מתנה גדולה ומשמעותית לחיים: היכולת שלהם להכיר טובה, להעריך ולהבין שבחיים האלו שום דבר הוא לא מובן מאליו, גם לא הקומונרית.