התלמידים מילאו את הקמפוס "באנרגיות מחשמלות"

עשרות תלמידים עם צרכים מיוחדים הגיעו מהתפוצות לשנה בארץ, אך במהלך תקופת בין הזמנים נשארו לבדם. בצעד מרגש, החליטו 70 תלמידי הישיבה התיכונית "אור תורה נווה שמואל" לעבור להתגורר במשך שבוע בקמפוס ביחד עם התלמידים כדי שלא ישארו לבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/21 19:26 ח בניסן התשפא

התלמידים מילאו את הקמפוס "באנרגיות מחשמלות"
תלמידי הישיבה, צילום: ישיבת אור תורה דרכנו

כל שנה, אלפי צעירים יהודיים מגיעים מהתפוצות לשנה בארץ, ובשנים האחרונות, גם צעירים יהודים עם צרכים מיוחדים זכו להגיע לישראל במסגרת מיזם "דרכינו" מבית רשת אור תורה סטון. במסגרת התוכנית המיוחדת הצעירים לומדים תורה, מתנדבים בקהילה, עובדים בבתי עסק מקומיים, רוכשים כישורי חיים, לומדים על התרבות הישראלית, ההיסטוריה והמורשת היהודית, ונהנים מסיורים באתרים היסטוריים ברחבי הארץ.

השנה, בעקבות משבר הקורונה, ליוו את התוכנית אתגרים משמעותיים רבים, וגם כניסת התלמידים לארץ הוטלה בספק. אולם, בסופו של יום הותרה כניסת התלמידים לארץ, והם עברו למגוריהם בקמפוס של ישיבת ההסדר 'אור תורה מחנים' סמוך למגדל עוז. מאחר ובישיבות הסדר התלמידים יוצאים הביתה בתקופת בין הזמנים, תלמידי דרכינו מצאו עצמם לבד בקמפוס. כאשר הדבר נודע לתלמידי שכבת י"א בישיבה התיכונית 'אור תורה נווה שמואל', הם החליטו לעשות משהו:  כ- 70 תלמידים מחוסנים עברו להתגורר בפנימיות לצידם של תלמידי דרכינו, למדו איתם בחברותות, קיימו איתם פעילויות חברתיות וספורט משותפות, ובילו איתם זמן איכות משותף.

 

צילום: ישיבת אור תורה דרכנו

 

"בתקופת 'בין הזמנים' הישיבה מתרוקנת מתלמידיה", אומר מנהל תוכנית הגברים של 'דרכינו', אבי גאנז. "נוכחותם של תלמידי נווה שמואל הפרה את השקט ומילאה את הקמפוס באנרגיות מחשמלות, דבר שגרם להתרגשות גדולה בקרב תלמידי התוכנית וצוות ההדרכה כאחד".

"נהניתי מאוד מהלימודים ומהפעילות החברתית המשותפת עם התלמידים מנווה שמואל", משתף בהתרגשות יצחק גרמזיאן, תלמיד תוכנית דרכינו המגיע מהעיר ניו יורק. "זה היה נהדר לבלות יחד ולפגוש אותם."

מתניה, אחד מתלמידי שכבה י"א שהצטרפו לתלמידים תיאר את החוויה מצד תלמידי הישיבה התיכונית, "למרות השוני בינינו ופערי השפה אנחנו מצליחים לתקשר בצורה טובה וללמוד תורה ביחד ובנוסף ליצור חוויות יחד ולהנות אחד מהשני. התוכנית נותנת לנו הזדמנות להיפגש עם יהודים מהתפוצות ולהכיר אותם יותר לעומק."

נשיא וראש מוסדות 'אור תורה סטון', הרב כתריאל ברנדר, מציין כי "בזמן מגפת הקורונה בו נדרשת שמירה על מרחק חברתי, נחשפנו ליוזמה עוצמתית ומרגשת של חברות וכבוד הדדי, שיצרה הזדמנויות חינוכיות עבור תלמידי נווה שמואל ותלמידי תוכנית דרכנו. אנחנו גאים מאוד בכך שתלמידי כיתות י"א שחוסנו נגד הקורונה בחרו להרים את הכפפה בדרך המיוחדת הזו ולהוכיח שיש לנו כל כך הרבה מה ללמוד ולהרוויח זה מזה. אין דרך הולמת יותר להכין את הנוער לחג החירות מדרך שכוללת בתוכה ערבות חברתית הדדית".