משרד החינוך: 9 מתוך 10 התיכונים המצטיינים - מהחינוך הממלכתי דתי

משרד החינוך פרסם את רשימת מוסדות החינוך העל-יסודי שהגיעו להישגים הטובים ביותר בשנה הלימודים תש"ף. נתוני המשרד מתייחסים לשיעור הזכאות לבגרות, מניעת נשירה ומידת השיפור. מנכ"ל רשת בני עקיבא: "תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל, הם מצפן להצלחה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/08/20 12:17 ה באלול התשפ

משרד החינוך: 9 מתוך 10 התיכונים המצטיינים - מהחינוך הממלכתי דתי
אילוסטרציה, צילום: Yossi Zamir/Flash 90

החינוך הממלכתי דתי. משרד החינוך פרסם היום (ג') את רשימת בתי הספר התיכונים המצטיינים לשנת הלימודים שהסתיימה, תש"ף. ברשימת המצטיינים מופיעים מוסדות החינוך העל-יסודי שזכו בנתונים הטובים ביותר במגוון תחומים: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור של התיכון. מהרשימה עולה כי תשעה מתוך עשרת התיכונים בראש הרשימה - מהחינוך הממלכתי דתי. 

בשנת הלימודים האחרונה נכללו ברשימה 755 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף. מתוכן, 302 חטיבות זכו בתגמול ממשרד החינוך. 48% מכלל המוסדות המצטיינים הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 32% ממלכתי-דתי, 7% מהחינוך הערבי, 3.5% מהחינוך החרדי. בתחתית הרשימה, 2.3% מהחינוך הדרוזי ו-2.3% מהחינוך הבדואי.

ראש החמ"ד שוש נגר ברכה על הנתונים המעודדים: "אנו מברכים את בתי החינוך של החמ"ד על ההשגים הגבוהים באחוז הזכאות בבגרות לאורך שנים, ברכות לבתיה"ס הרבים על הזכיה בתגמול דפרנציאלי. היכולת להצטיין בקודש ובחול, היכולת לחנך לערכים, לזהות ציונית דתית, ליראת שמים ולהישגים לימודים גבוהים מלמדת על איכות ההוראה ועל איכות העבודה של מנהלי בתיה"ס וצוותי החינוך."

רשימת עשרת התיכונים המצטיינים לשנת תש"ף:

  1. אולפנת נוה חנה באלון שבות
  2. אור תורה סטון לבנים בירושלים
  3. אור תורה סטון לבנות בירושלים
  4. ישיבה תיכונית קרית ארבע
  5. ישיבת בני עקיבא פסגת זאב
  6. אולפנת בני עקיבא פסגת זאב
  7. ברנקו וייס בית שמש
  8. אולפנת צביה יצירתית בירושלים
  9. אורט דתי ע"ש ספניאן בירושלים
  10. אולפנת שעלי תורה בבית שמש

צילום: משרד החינוך

ברשימת המוסדות המצטיינים של משרד החינוך, נמצאים גם עשרים מוסדות של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא. בין השאר: אולפנת בנ"ע פסגת זאב, ישיבת בנ"ע פסגת זאב, אולפנת בנ"ע חדרה, ישיבת בנ"ע חדרה, אולפנת בני עקיבא בערד וישיבת בנ"ע נתיב מאיר. אלחנן גלט, מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אמר: "אנחנו מברכים וגאים בראשי המוסדות, בצוותי ההוראה וצוותי המנהלה שהצליחו להביא גם בשנה מאתגרת כזו להישגים לימודיים ערכיים וחברתיים. נוכחות לא פחות מעשרים מוסדות ברשימת המצטיינים היא תעודה לדרך של החינוך בה בחרנו. תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל, והם כולם מצפן לכולנו ומצפן להצלחה".

בתנועת נאמני תורה ועבודה מיהרו להגיב לפרסום רשימות התיכונים המצטיינים, ואמרו: "חשוב לציין שכאשר מדובר בבתי ספר מסננים, הרי שמדדים כמו אחוזי הגשה לבגרות אינם מעידים כמעט דבר על ההשקעה החינוכית של בית הספר בתלמידיו. בית ספר מסנן עשוי להגיע לראש הטבלה רק בשל מצבם הסוציו אקונומי של תלמידיו שהתקבלו מלכתחילה". עוד אמרו בנאמני תורה ועובדה, "קיימים מוסדות רבים אשר מכילים את כלל האוכלוסייה ומובילים את כלל רמות התלמידים להצליח ולהתקדם מעבר ליכולות ההתחלתיות שלהם. אלה המוסדות שצריכים להיחשב כמצטיינים".

תיכון יחד במודיעין, המלווה על ידי 'רשת מיתרים - חינוך, קהילה ויהדות משלבת', הגיע גם הוא למקום גבוה ברשימת המוסדות המצטיינים. בבית הספר לומדים יחד תלמידים דתיים, חילונים ומסורתיים. מנהל בית הספר, שגיב אלבז, בירך על מיקומו הגבוה של בית הספר ברשימה: "שמחתי מאוד לקבל את ההודעה על כך שתיכון יחד מודיעין נמצא בעשרת התיכונים המובילים ובקבוצת הדירוג הראשונה. זאת תוצאה של עבודת צוות מסורה מחטיבת ביניים ועד תיכון ותלמידים נפלאים שעמלו קשה הן בהיבטים הפדגוגיים והן בהיבטים הערכיים והחברתיים החשובים לנו בבית הספר הקהילתי המשלב דתיים, חילוניים ומסורתיים".


להורדת הקובץ

 

התיכונים ברשימה חולקו לארבע רמות הצטיינות. כל רמת הצטיינות זיכתה את המורים בבית הספר בתגמול כספי בגובה משתנה. בדירוג הראשון זכו המורים במענק על סך 8,318 שקלים לכל איש צוות, בדירוג השני 6,238 שקלים, דירוג שלישי ב-4,159 שקלים ודירוג רביעי - 3,119 שקלים.

בדירוג הראשון זכו 76 תיכונים מרחבי הארץ, בהם נווה חנה מאלון שבות, כפר הנוער החקלאי בן שמן, אלאנדלוס בבאקה אל-גרבייה והריאלי העברי בחיפה. את הדירוג השני מובילים בתי הספר רנא קסין בירושלים, ישיבת בני עקיבא נתיב מאיר בירושלים, אמירים בכפר ורדים ורב-תחומי עמל בזרזיר.