תלמידי הקיבוץ הדתי הקימו יישוב בסגנון "חומה ומגדל"

את היישוב הקימו תלמידי כיתות ט‘ של תנועת הקיבוץ הדתי, בגזרת עוטף עזה, זאת כחלק מתוכנית הלימודים המבקשת לספר את סיפורם של דור המייסדים ובוני הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/13 16:46 טז בתמוז התשעג

תלמידי הקיבוץ הדתי הקימו יישוב בסגנון "חומה ומגדל"
יחצ, צילום: יחצ

תלמידי כיתות ט' של תנועת הקיבוץ הדתי יצאו למבצע חוויתי לילי שבמסגרתו הקימו בעוטף עזה ישוב חדש מן היסוד בסגנון "חומה ומגדל".

המשתתפים התארגנו בקיבוץ עלומים, יצאו לעבר היעד עם דמדומי השקיעה של יום ראשון ועסקו כל הלילה בהקמת נקודת ישוב חדשה. עם אור ראשון הבוקר (ב‘) נערך טקס עלייה לקרקע ודגל ישראל הונף על ראש תורן המגדל הגבוה. בני הנוער התכנסו להכנסת ספר תורה ותפילת שחרית, אליה הצטרפו חברי המזכירות הפעילה של הקיבוץ הדתי והוקראו קטעים מימי הקמת קיבוץ עלומים.

במהלך היום סיירו בני הנוער ביישובי החלוציות שהוקמו בנגב המערבי לקליטת מפוני גוש קטיף, בחוות הבודדים ובקיבוץ כרם שלום ש-27 חבריו אוחזים בנחישות בקרקע למרות המצב הביטחוני ולמרות שהם אינם זוכים לסיוע. לאחר מכן שבו המשתתפים לישוב שהקימו ועסקו בערכה של ההתיישבות בימינו: האם היא עודנה אידיאל להגשמה? ואם כן - היכן? בעיר או בכפר? בעמק או בהר? ביהודה ושומרון, בגליל, בבקעה או בנגב?

מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, אומר כי מדובר בתוכנית חינוכית ממדרגה ראשונה שמאפשרת לבני נוער לחוות את משמעותה של עלייה לקרקע והקמת ישוב חדש על כל המשתמע מכך, לא רק באמצעות ספרי הלימוד וההיסטוריה, אלא באופן מעשי. ”מלבד הערך החינוכי של התחברות והזדהות עם דור המייסדים, התנועה מבקשת להכשיר את הקרקע לרבבות של צעירים שרוצים לחדש את ערכי תורה ועבודה ולהקים ישובים בכל חלקי ארץ ישראל ובעיקר בנגב ובגליל“, אמר רפל.