תלמידי החמ"ד יעסקו בדמותו של הרצי"ה קוק

מאות אלפי תלמידי החינוך הדתי יעסקו בשנת הלימודים הקרובה בדמותו של הרב צבי יהודה קוק, כך החליטה מועצת החמ"ד. ליפשיץ: כל תלמיד ותלמידה יעסקו בדמותו ומורשתו

חדשות כיפה אורי פולק 15/05/12 10:05 כג באייר התשעב

תלמידי החמ"ד יעסקו בדמותו של הרצי"ה קוק

המנהל לחינוך דתי החל השנה במסורת חדשה, במסגרתה אישיות בכירה מרבני הציונות הדתית תלווה את העשייה החינוכית לאורך השנה. אתמול (ב') הכריז יו"ר החמ"ד, אברהם ליפשיץ, כי הדמות שתעמוד במרכזה של שנת הלימודים הבאה היא זו של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל.

מאות אלפי תלמידי החמ"ד נחשפו בשנה האחרונה לדמותו של הרב עוזיאל, הראשון לציון והרב הראשי לישראל. לאור ההצלחה הגדולה וחווית הלמידה שהקיפה את כל המוסדות החינוך, התכנסה בחודשים האחרונים מועצת החמ"ד וההנהלה המורחבת לדיון על הדמות השנתית לשנת הלימודים תשע"ג.

בחמ"ד החליטו לבחור בדמותו של הרצי"ה קוק לאור העובדה כי זו שנת השלושים לפטירתו. בדיון ראשון בנושא, שהתקיים בין ראשי רשתות החינוך, ראשי ישיבות הסדר, אנשי משרד החינוך ומפעלות הציונות הדתית, הוחלט על דרכי הפעולה הכוללים בין היתר גם מערכי שיעור, אירועים מיוחדים, כתיבת עבודות, הצגות, סרטים והפקות יחודיות.

"זוהי הזדמנות נפלאה להכיר מקרוב את דמותו של הרב שהייתה כוללת ועשירה ולא תמיד הציבור נחשף אליה באופן רחב", הדגיש הרב איתן אייזמן, מבאי ביתו של הרצי"ה וחבר מועצת החמ"ד. ליפשיץ ציין כי "רק שיתוף הפעולה של כלל הגופים בציונות הדתית יכול להביא למציאות שכל ילד וילדה מתחברים ומתחנכים לאור דמותו של הרב צבי יהודה".