תלמידות "בני עקיבא" ישורון החליטו לסיים את התנ"ך

התלמידות הנהיגו תוכנית עצמית ללימוד יומי בתנ"ך, כדי לסיים את "ספר הספרים" בתוך כשנתיים. התלמידות בחרו להקדיש את התוכנית לזכרם של מנהלי בית הספר לשעבר, שהלכו לעולמם

חדשות כיפה אורי פולק 01/11/11 23:45 ד בחשון התשעב

תלמידות האולפנה "בני עקיבא" בישורון החליטו השנה ללמוד את כל ספר התנ"ך - מכריכה לכריכה - זאת כדי לסיים את ספר הספרים פעמיים בכל שש שנים. התלמידות הנהיגו לימוד יומי של פרק ליום בתנ"ך, ללא קשר לתוכנית הלימודים או לבגרות במקצוע, אלא כלימוד עצמאי ו"לשם שמיים".

התוכנית הקהילתית שהוגשה גם לצוות החינוכי באולפנה, לעובדים ולהורי התלמידות, מבוסס על חשיבותו של התנ"ך כספר שיש לו משמעות רלוונטית לחייו של היהודי הפשוט. בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי מקימיה מעוניינים ליצור "קהילה לומדת תנ"ך", זאת כדי למצוא בו הדרכות לחיי הפרט והאומה. "התנ"ך הוא דבר ה' ובלימודו האדם מקבל השפעה רוחנית עצומה", כתבו התלמידות.

כאמור, הלימוד יתבסס על לימוד עצמי המחולק לימות החודש, כשכל משתתפת בתוכנית תקבל לוח חודשי עם חלוקת הפרקים - החל מחודש זה. את הלימוד ילוו מפגשים אחת לזמן מה, פעילות העשרה שיוביל הסגל החינוכי בבית הספר ואף חידון בתנ"ך שיתקיים לאחר חג הפסח.

התלמידות בחרו להקדיש את התוכנית לזכרם של מנהלי האולפנה לשעבר, הגברת ורדה אדלר ז"ל ור' שלמה אמסלם ז"ל, שהלכו לעולמם. "כאנשי חינוך ומופת, אך טבעי שתוכנית זו, העוסקת בלימוד דבר ה' בעולם, תוקדש לזכרם", ציינו התלמידות.