תושבים דתיים ברחובות מתלוננים על מחסור בגני ילדים לציבור הדתי

בשכונות בצפון ובמערב העיר אין אפילו גן ילדים אחד שמיועד לציבור הדתי. עכשיו יוצאים ההורים למאבק, בתקווה להפעיל לחץ על העירייה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 28/05/13 13:50 יט בסיון התשעג

תושבים דתיים ברחובות מתלוננים על מחסור בגני ילדים לציבור הדתי
Larsz-cc-by-sa, צילום: Larsz-cc-by-sa

תושבי העיר רחובות יוצאים למחאה על מחסור בגני ילדים לציבור הדתי, זאת מכיוון שבשכונות בצפון ובמערב העיר אין אפילו גן ילדים דתי אחד. אנשי השכונות מפיצים בימים אלה עצומה שרצה ברשת כמו גם עמוד פייסבוק, על מנת ליצור לחץ שיובילו לפתיחת גני ילדים דתיים נוספים בעיר.

"נכון להיום אין אף גן ילדים ממ"ד אחד בשכונה, למרות הצורך הגדול בגנים כאלו, ולראיה כמות המתפללים הגדולה בבתי הכנסת בשכונה", אומרים ישי אהרוני וני הוניג, מובילי המחאה. "לצערנו רבים מאיתנו נאלצים בלית ברירה לשלוח את ילדינו למוסדות חינוך אשר אינם משתייכים לזרם החינוך הממ"ד, או לחילופין למוסדות חינוך מרוחקים הנמצאים בשכונות אחרות בעיר. אנו רוצים לפנות בקריאה לעיריית רחובות על מנת לקדם פתיחת גני ממ"ד בשכונה, וכמו כן, שיפור מערך החינוך הדתי באזורינו, זאת על מנת לשרת את הצורך ההולך וגדל של הזוגות הצעירים שגרים בשכונה".

אל אנשי המחאה מצטרפים גם משפחות מסורתיות אשר אינם נמנות על הציבור הדתי לאומי המובהק אולם כאלה הנוהגות לשלוח ילדיהם אל החינוך הדתי. "נוכחנו לדעת שהמון הורים מסיעים את ילדיהם מדי בוקר אל מחוץ לתחומי שכונתם, זאת על מנת להעניק לילדיהם חינוך שמתאים להשקפת חייהם", אומרים מובילי המאבק, "אלו שיכולת הנסיעה אל מחוץ לתחומי שכונתם מדי בוקר אינה אפשרית, נאלצים לרשום ילדיהם לחינוך שאינו מתאים לאורח חייהם ולרצונותיהם. אנו רוצים לסייע לאותם הורים". מארגני המחאה מלבד ארגון עצומת ההורים ברחובות, החלו הרשמה לגנים דתיים חדשים עתידיים על מנת להוכיח כי קיים ביקוש אמיתי לגנים כאלה.