שר החינוך: להורים אין כלים לחינוך יהודי עבור ילדיהם

השר גדעון סער השתתף בכנס החינוך השנתי של "גבעת וושינגטון" ואמר כי משרדו ישקיע בחינוך יהודי מפני שלהורים אין אפשרות לעשות זאת

חדשות כיפה אורי פולק 09/06/11 20:43 ז בסיון התשעא

שר החינוך: להורים אין כלים לחינוך יהודי עבור ילדיהם
מוקי שוורץ, יחצ, צילום: מוקי שוורץ, יחצ

"לציבור ההורים במדינת ישראל אין את הכלים לתת את היסודות היהודיים והציונים" - כך אמר היום (ה') שר החינוך, גדעון סער, שהשתתף בכנס החינוך השנתי של קרית החינוך גבעת ושינגטון. הכנס עסק השנה בשאלת היחס בין 'הרואה והחוזה - הרב קוק והרצל', ובו נשא השר סער דברים ביחס לחינוך ליהדות בבתי הספר הממלכתיים.

השר סער הסביר כי מפני שלהורים אין יכולת להקנות חינוך יהודי לידיהם, בחר השר לקדם בעצמו, באמצעות מערכת החינוך, את החינוך היהודי למורשת ורוח. "אין לי כוונה להחזיר בתשובה", הדגיש שר החינוך, "אולם אם מערכת החינוך לא תעסוק בנושא השורשים היהודיים שלנו, לא ניתן לצאת מנקודת הנחה, שהידע בנושא יבוא מהבית וגם לא באופן אוטודידקטי".

כפועל יוצא של המדיניות אותה מוביל השר סער, הוחלט לייסד במשרד החינוך מקצוע חדש, תחת הכותרת "מורשת ותרבות ישראל". באמצעות המקצוע, מבקש המשרד להנחיל לתלמידי ישראל יסודות בסיסיים למפגש עם היהדות. שר החינוך חשף בכנס כי בכוונתו להרחיב את מספר השעות במקצוע זה לקראת השנה הבאה.

מוקדם יותר במהלך הכנס התייחס ח"כ זבולון אורלב למצבה של מערכת החינוך, באומרו כי נכון להיום "גם הרצל וגם הרב קוק היו נותנים ציון נכשל למשרד החינוך בחינוך לערכים". לטענתו, "בתי ספר בימינו, נמדדים מאוד במתמטיקה ואנגלית, אבל אינם נמדדים בכלל בכל הנוגע לערכים".