שר החינוך: חידון פרקי אבות יורחב למתכונת חידון התנ"ך

השר סער נפגש עם זוכות החידון על משניות פרקי אבות והבטיח כי כבר בשנה הבאה בכוונתו להרחיב את החידון למתכונת הדומה למעמד חידון התנ"ך. "פרקי אבות הם אוצרות הרוח שלנו", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 04/06/12 12:24 יד בסיון התשעב

שר החינוך: חידון פרקי אבות יורחב למתכונת חידון התנ"ך
ששון תירם, צילום: ששון תירם

הועדה לקידום מעמד האישה קיימה היום (ב') קבלת פנים לשלוש התלמידות הזוכות בחידון הארצי "פרקי אבות" לבתי הספר הממלכתיים במעמד שר החינוך, גדעון סער.

התלמידות, עדן דוד, תמר ג'ינלי וחופית פדידה, זכו בחידון הארצי "פרקי אבות" לבתי הספר הממלכתיים, שהתקיים ביוזמת שר החינוך בראשית החודש הקודם. לשלב הגמר בחידון הארצי העפילו 14 תלמידים מתוך כ-55 אלף תלמידים שלקחו בו חלק.

שר החינוך, גדעון סער, הודיע בישיבת הוועדה כי החל משנת הלימודים הבאה חידון פרקי אבות יתקיים במתכונת מורחבת הדומה למתכונת של חידון התנ"ך. "פרקי אבות, אוצרות הרוח שלנו, הם אוקיינוס של חוכמה מזוקקת - המידות הטובות ודרך ההתנהגות בין אדם לחברו", אמר השר סער.

השר סער הוסיף וציין כי הוא "רואה חשיבות רבה לקיום החידון וללימוד המקצוע מורשת ותרבות ישראל בבתי הספר הממלכתיים", שכן "המורשת שלנו שייכת לכולם, לא לזרם כזה או אחר. המקצוע הזה היה חסר מאוד במערכת החינוך ואנו רואים את הבורות הקיימת בנושאים היסודיים של המורשת שלנו".

עוד הוסיף שר החינוך כי "אנחנו צריכים להמשיך ולפעול ליצירת חברה טובה יותר שגיבורי התרבות שלה יהיו כמו התלמידות האלה שזכו בחידון פרקי אבות. אם נדע להסית את המוקד הציבורי למקומות הערכיים האלה תהיה לנו חברה טובה יותר ומתוקנת יותר".