שנת הלימודים תשע"ה: 20 אלף תלמידי כיתה א´ החלו את לימודיהם בחמ"ד

שנת הלימודים תשע"ה נפתחה הבוקר (ב´) ו-2.1 מיליון תלמידי ישראל לבתי הספר ולגני הילדים. בחמ"ד החלו 20 אלף תלמדי כיתה א´ את לימודיהם בפעם הראשונה. שר החינוך: "מתחילה שנה חדשה, דף חדש שכולו הזדמנויות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/09/14 08:43 ו באלול התשעד

שנת הלימודים תשע"ה: 20 אלף תלמידי כיתה א´ החלו את לימודיהם בחמ"ד
חיים צח לעמ, צילום: חיים צח לעמ

שנת הלימודים תשע"ה נפתחה הבוקר (ב') בכל רחבי הארץ ו-2.1 מיליון תלמידי ישראל חזרו לבתי הספר ולגני הילדים. החזרה ללימודים מתקיימת בצל סיום מבצע צוק איתן וקיצוץ של יותר מחצי מיליארד שקלים מתקציב משרד החינוך.

שר החינוך כתב הבוקר ברכה בדף הפייסבוק שלו לתלמידים החדשים והישנים "היום מתחילה שנה חדשה, דף חדש שכולו הזדמנויות עבור כל אחת ואחד מכם. הקיץ האחרון לימד אותנו שיש בנו כוחות גדולים ואיתם נצא היום לדרך, ביחד", כתב.

"על כולנו עבר קיץ קשה, אני מבקש לשלוח חיבוק חם לתלמידי הדרום ולאחל לכולנו שנה של שקט ושלווה. את השבועיים הראשונים של שנת הלימודים נקדיש לעיסוק בקיץ על מכלול אירועיו. נעלה על נס סולידאריות ואהבת אחים, ונלחם יחד בגזענות ובביטויה", הוסיף ופנה את התלמידים:

"אני מאמין בכם. יודע שיש בכם כוחות גדולים. אני מאמין שכשמקל השליחות של מדינת ישראל יועבר אליכם, תוכיחו עד כמה אתם טובים, אוהבי אדם, מוסריים, אנושיים ומחויבים לזהות הקהילתית והלאומית שלכם. נהגו בכבוד בחבריכם ובמוריכם, קבלו את האחר, הקפידו על שפה נקיה, על אהבה לזולת".

הרב פירון פנה למורים ולגננות וכתב "תודה לכם. תודה על שהנכם: מחויבים, עושים הכל להצלחת החינוך בישראל, זה לא מובן מאליו. תודה לכם. אתם גיבורי התרבות ומעצבי העתיד שלנו. רבים מכם מהווים מקור להשראה, מניחים את היסודות לעתיד". להורים הבטיח: " יחד נעשה הכול להבטיח צמיחה ופריחה של הילדים שלנו. שנה טובה לכולכם".

כנהוג, סמליות שנת הלימודים הינה בעליה של התלמידים הצעירים ביותר, תלמידי כיתות א', לשנת הלימודים הראשונה שלהם בבתי הספר. נתוני החינוך הדתי לאומי (חמ"ד) חושפים כי בשנת הלימודים האחרונה, תשע"ד, למדו בכיתות א' בחינוך הממלכתי דתי 20,980, עליה של קרוב ל-500 תלמידים לעומת שנת הלימודים תשע"ג שהסתכמה ב-20,582 תלמדים בכיתות א'. בראיון קצר ל'כיפה' סירב אתמול (א') מנכ"ל החמ"ד אברהם ליפשיץ לנקוב במספר המדויק של תלמידי כיתות א' שיתחילו השנה את שנת לימודיהם הראשונה, אך מבהיר כי ישנה עליה בכמות התלמידים. “ישנן שתי סיבות לעלייה בכמות התלמידים. גם מכיוון שהאוכלוסייה כולה גדלה, וגם משום שהחמ"ד מביא לידי ביטוי את המסורת, את השורשים ואת התורה. הציבור מתחבר לשורשים שלו ואנחנו מצידנו גדלים בגלל אמון הציבור בנו".

במהלך היום יגיעו פוליטיקאים ואנשי ציבור אל בתי הספר והגנים ברחבי הארץ. יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט יגיע בשעה 9:45 לישיבת מקור חיים, שאיבדה שלושה מתלמידיה ובוגריה בחודשים האחרונים - נפתלי פרנקל וגיל-עד שער שנרצחו לאחר שנחטפו בגוש עציון, ומ"פ פלס"ר גבעתי בניה שראל שנהרג בלחימה בעזה באירוע בו נחטפה גופתו של הדר גולדין.