שיעור חופשי: מצוקת מורים בבתי הספר היסודיים בחמ"ד

רק 19% מהסטודנטים לחינוך מחליטים לפנות ללימודים בחינוך היסודי, רק מעטים מהם פונים לבסוף למגזר הדתי. הסיבה: הסטונדטים לחינוך מזלזלים בבתי הספר היסודיים ומעדיפים לפנות לחינוך "גבוה" יותר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/03/13 14:46 כה באדר התשעג

שיעור חופשי: מצוקת מורים בבתי הספר היסודיים בחמ"ד
shutterstock, צילום: shutterstock

בתי הספר היסודיים בחמ“ד סובלים ממצוקה הולכת וגדלה בעקבות מחסור במורים המעוניינים ללמד בגילאי בית הספר היסודי - כך עולה מנתוני משרד החינוך. על פי הנתונים, 32% מהסטודנטים לחינוך בשנת תשע"א פנו למסלול להכשרת מורים לחינוך העל יסודי, ורק 19% פנו למסלול להכשרת מורים לחינוך היסודי, אחוז קטן אף יותר פונה לחינוך היסודי במגזר הדתי.

הרב יונה גודמן ממכללת ”אורות ישראל“ מסביר כי ”למרות שמחקרים מוכיחים כי יש צורך בהכשרה נפרדת למורים לכתות א - ו, ישנו מחסור במורים שהתמחו בחינוך לגיל היסודי". לדבריו, "נוצר מצב שבו חלק מהמורים שיוצאים ללמד בחינוך היסודי, לא עברו הכשרה ספציפית לגיל מיוחד זה“. הוא מסביר כי המצוקה נוצרה בעקבות הזלזול שמפגינים חלק מהסטודנטים כלפי החינוך היסודי, לעומת החינוך הגבוה יותר.

(צילום: shutterstock)

לדברי הרב גודמן, ”יש הבדל מהותי בין תלמיד תיכון לבין תלמיד בביה"ס היסודי ובהתאם צריך להיות היחס אליו. נוצר מצב שבו הציונות הדתית עשתה מהפכה בתחום הלימודים העל יסודיים בישיבות התיכוניות ובאולפנות ובחינוך היסודי היא עדיין בראשית הדרך".

במכללת ”אורות ישראל“ החליטו, בעקבות פניית משרד החינוך, לייסד מסלול מיוחד לטובת הכשרת מורים לבתי הספר היסודיים - בדרך לחינוך הדתי. המסלול החדש ישים דגש גם על המקורות היהודיים בחינוך לגיל זה ואף יכשיר מורים לבניית זהות דתית בגיל זה. נשיא המכללה, הרב פרופ‘ נריה גוטל, אומר כי ”המסלול עוסק ביסוד תשתית של התלמיד ואנחנו נענים לקריאת החמ"ד ומשרד החינוך להעמיק ולפתח את ההכשרה למורים לבתי הספר היסודיים ואנו שמחים לתת כתף למשימה החשובה הזו“.