רשת "צביה" תשנה חוזה דרקוני שחייב הורים בתשלום "בלתי מוגדר"

ב-14 השנים האחרונות החתימה הרשת את הורי התלמידות על התחייבות לתשלום "סכום בלתי מוגדר" שיכול להשתנות בשרירותיות על ידי הרשת. רק דו"ח המבקר והתערבות משרד החינוך שינו את החוזה

חדשות כיפה אורי פולק 07/05/12 14:07 טו באייר התשעב

רשת "צביה" תשנה חוזה דרקוני שחייב הורים בתשלום "בלתי מוגדר"

דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם בשבוע שעבר, הכולל ביקורת נרחבת על נושא תשלומי ההורים במוסדות החינוך בישראל, הביא לתיקון מהותי בחוזה רשמי מטעם רשת האולפנות "צביה", שעד כה, מסתבר, החתימה את הורי התלמידות על התחייבות לפיה עליהם לשלם "סכום בלתי מוגדר" לבתי הספר, שעתיד להשתנות מעת לעת.

על פי ההסכם, שנחשף היום ברדיו "גלי ישראל", התחייבות ההורים לשלם את התשלומים השנתיים לאולפנה כשבעת החתימה על החוזה ההורים אינם מודעים לגובה שכר הלימוד או לפירוט התשלומים המלא אותו הם מתבקשים להעביר במהלך השנה.

"ידוע לי כי תשלום שכר הלימוד לשנה"ל תשע"ב היה 10,600 ש"ח, לא כולל לינה. עקב שינויים משמעותיים שחלו בשכר המורים בעקבות הסכמים בין משרד החינוך וארגוני המורים, הרשת טרם קבעה את גובה התשלומים לשנה הבאה. הודעה על התשלומים לשנה"ל תשע"ג תועבר בסמוך לסיום שנת הלימודים הנוכחית", נכתב בחוזה עליו חתמו ההורים, שלמעשה מאפשר ל"צביה" לשנות את גובה התשלומים מבלי לעשות זאת בהסכמת ההורים.

ההורים, מנגד, טענו כי מדובר בשערורייה. "אנחנו למעשה חותמים על צ'ק פתוח מול הרשת, מבלי שזו מתחייבת אלינו, אל גובה תשלומים מסוים או אל מתכונת מסודרת של תשלומים", טענו ההורים.

במשרד החינוך, שטענו כי החוזה המדובר איננו חוקי, דרשו מרשת "צביה" לשנות את החוזה לאלתר, בעקבות דו"ח מבקר המדינה. ינקי פרידמן, מנכ"ל "צביה", אמר כי "החוזה, שהיה מקובל ברשת ב-14 השנים האחרונות, נכתב בתום לב. במידה ויש בו ליקויים משפטיים או אחרים, הרשת תגבש בשיתוף משרד החינוך מסמך חדש כדי ליישר את ההדורים".