רשת חינוכית חדשה תפעיל תיכונים דתיים בפריפריה

הרשת החדשה "דרכא" יצאה לדרך השבוע עם שמונה בתי ספר בערי הפריפריה, מצפון הארץ לדרומה. השר הרשקוביץ הגיע לאולפנה שמפעילה הרשת בקריית שמונה ונפגש עם התלמידות והצוות החינוכי

חדשות כיפה אורי פולק 06/09/11 12:38 ז באלול התשעא

רשת חינוכית חדשה תפעיל תיכונים דתיים בפריפריה
יחצ, צילום: יחצ

שנת הלימודים החדשה נפתחה ברשת תיכונים דתיים הפועלת לראשונה במטרה להקים בתי ספר ומוסדות חינוך בפריפריה. "דרכא", מיסודה של קרן רש"י, מפעילה החל מהשבוע שמונה בתי ספר בערי הפריפריה, מקריית שמונה וירכא בצפון ועד לנתיבות ואשקלון בדרום. בכוונת הרשת להגדיל את קליטת התלמידים ולהפוך לאחת מרשתות החינוך הגדולות בישראל.

אתמול (ב') ביקר יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, באולפנית "דרכא המתמיד" בקריית שמונה. השר הרשקוביץ בחן את מעבר האולפנה אל הרשת החדשה, נפגש עם תלמידות האולפנה ושוחח איתן בנושאי מדע והלכה ובנושאים אקטואליים.

(צילום: יחצ )

בשיחה עם הצוות הניהולי של בית הספר, ברך שר המדע את הנהלת בית הספר על זכיית האולפנית בפרס מנהלת המחוז בשנה החולפת, בשל הצלחת הצוות החינוכי ביצירת אקלים חינוכי-דיאלוגי לצד אחוזי זכאות גבוהים ביותר לבגרות בשנת הלימודים הקודמת. בנוסף לכך, ברך השר את הרשת על פעילותה לקידום המצוינות והחינוך הערכי בבתי הספר השונים ברחבי הארץ.

גיל פרג, מנכ"ל "דרכא", התייחס להצטרפות האולפנית לרשת התיכונים החדשה ואמר כי "הרשת תדאג לטפח באולפנית, כמו גם בשאר בתי הספר שלה, את מימד המצוינות על ידי הקצאת משאבים והוספת תכניות ייחודיות בתחום למידת החקר וטיפוח החשיבה המדעית". לדבריו, "לא בכדי נגזר שם הרשת 'דרכא' מן המילה 'דרך' בארמית. זהו מונח מפתח המסמל את החשיבות שאנו רואים בליווי מחוייב של כל תלמידה באולפנית לממש את פונטציאל המצויינות הלימודי והערכי הייחודי הטמון בה, ולדאוג להנגשה מיטבית להשכלה הגבוהה בתחומי המדעים, הפיסיקה ומקצועות נוספים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן