רשתות החינוך הדתיות התאגדו למאבק משותף נגד הקיצוץ בתקציביהן

במטה המאבק, הכולל את ארבע רשתות החינוך המובילות בציונות הדתית, טוענים כי הקיצוץ המתמשך בתקציב הלימודים התורניים הוא המביא לעלייה בשכר הלימוד במגזר

חדשות כיפה אורי פולק 27/12/11 16:30 א בטבת התשעב

רשתות החינוך הדתיות התאגדו למאבק משותף נגד הקיצוץ בתקציביהן
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

רשתות החינוך של הציונות הדתית מתאגדות למאבק מול משרד החינוך, זאת במטרה להשיב את תקציבי החינוך התורני שקוצצו בשנים האחרונות והביאו, לטענתן, לעליית שכר הלימוד במוסדות החינוך של הציבור הדתי לאומי.

מטה המאבק כולל את ארבע רשתות החינוך המובילות בציונות הדתית ובהן מרכז ישיבות בני עקיבא, אמי"ת, נועם, צביה ואור תורה. בישיבת המטה שהתקיימה השבוע, הביעו נציגי הרשתות דאגה מהקיצוץ המתמשך בתקציבי החינוך הייחודי על ידי משרד החינוך, שמביא לידי שכר לימוד גבוה ונטל כלכלי כבד על ההורים.

במטה ציינו היום כי קוצצו קרוב ל-80% מהתקציב הממוצע לתלמיד, שירד מ-3000 שקלים לשנה בשנת הלימודים תשס"ב, ל-650 שקלים בשנת הלימודים האחרונה. המטה מבקש לאגד תחתיו את ההורים ונציגי הציבור, זאת "כדי שרמת החינוך הגבוהה הנהוגה כיום תישמר מחד והפחתת שכר הלימוד תסייע להוריד מהנטל הכלכלי של ההורים מאידך".

כמו כן מתכוונים במטה ליזום דיון משותף עם נציגי ההורים ונבחרי ציבורי כדי למנוע את הקיצוצים הנוספים הצפויים ולפעול להורדת שכר הלימוד. במקביל ישיק המטה קמפיין ציבורי תחת הסיסמא "למה? 7", בו יפרט המטה לציבור 7 עובדות "על הסיבות האמיתיות לגובה שכר הלימוד התיכונים התורניים, בישיבות התיכוניות ובאולפנות".