רוב הסטודנטים המצטיינים – דתיים

על פי נתוני משרד החינוך מתוך 390 מצוינים בכל רחבי הארץ, ישנם 177 סטודנטים דתיים, 30% יותר ממספר הסטודנטים החילונים בתוכנית

חדשות כיפה אורי פולק 16/06/11 13:01 יד בסיון התשעא

בתוכנית המצטיינים לסטודנטים חברים כ-30% יותר סטודנטים דתיים לחינוך מאשר סטודנטים חילונים. רק 34% מהסטודנטים בתוכנית הם חילונים לעומת 45% דתיים - כך עולה מנתונים שחשף באחרונה משרד החינוך.

עוד עולה מנתוני משרד החינוך כי המכללה הדתית שלה מספר המצטיינים הגבוה ביותר הינה מכללת "אורות ישראל". כאמור, מתוך 390 מצוינים בכל רחבי הארץ, ישנם 177 סטודנטים דתיים, 30% יותר ממספר הסטודנטים החילונים בתוכנית.

"בקרב הציבור הדתי נושא החינוך נתפס כנושא ערכי חשוב, ובאופן טבעי יוקרתו עולה", מסביר הרב אוריאל טויטו העומד בראש תוכנית המצוינים במכללת "אורות ישראל" קמפוס אלקנה. לדבריו, "דבר זה מביא לכך שהמכללות הדתיות לחינוך מושכות את הטובים והטובות ביותר מקרב צעירי הציבור הדתי. הנתונים מוכיחים שוב, שבציבור הדתי הטובים ביותר פונים לחינוך והדבר בהכרח משפיע גם על רמת החינוך בבתי הספר הממלכתיים דתיים על המבחנים הארציים ועל ההישגים במבחני הבגרות".

בהנהלת החינוך הדתי במשרד החינוך בירכו על הנתונים וציינו כי להצלחה "יש השפעה ישירה על איכות החינוך בבתי הספר של החינוך הדתי".