רה"מ: תלמידי המכינות מובילים את החינוך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם תלמידי מכינת "מעוז" בלוד והביע הערכתו אישית על פועלם למען העיר. שר החינוך הבטיח: אפעל למעורבות המכינות בעשייה הקהילתית

חדשות כיפה אורי פולק 31/05/11 17:02 כז באייר התשעא

רה"מ: תלמידי המכינות מובילים את החינוך
גיל שגב, צילום: גיל שגב

"ישנה משוואה שבלי צבא אין מדינה, בלי כלכלה אין צבא ובלי חינוך אין כלכלה. המקום שבו מופיע החינוך בצורה מזוככת ביותר זה עולם המכינות" - כך אמר היום (ג') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בביקור במכינה הקדם צבאית "מעוז", לוד.

אל ביקורו של ראש הממשלה התלווה שר החינוך, גדעון סער, סגנית השר, גילה גמליאל ויו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין. ראש הממשלה שוחח עם התלמידים והבוגרים ושמע מהם על פעילותם ומעורבותם בקהילה בלוד ועל הפעילות שלהם במסגרת תוכנית "מעגלים" אשר נועדה להכין אותן לשירות משמעותי בצה"ל.

אסף וייס, מנכ"ל ארגון "מעגלים" ותושב העיר לוד, סיפר למבקרים על פעילות הארגון וציין כי "מעגלים" מלווה מידי שנה אלפי תלמידים בכיתות יא' ויב' בתיכונים ברחבי הארץ זאת במטרה להעצים אותם ולהכין אותם לשירות צבאי משמעותי. אהרון אטיאס, מנכ"ל המכינה בלוד, ציין כי "ישיבתנו בלוד מחזקת את האחיזה היהודית בעיר ותורמת במקביל לקידום מערכת החינוך בעיר".

הביקור החם נחתם בהודעת שר החינוך, אשר קבע בעקבות הסיור בלוד כי הוא לוקח על עצמו לקדם פרויקט חינוכי, במסגרתו כל המכינות בלוד יהיו מעורבות בעשייה הקהילתית בעיר ויפעל לקדם תוכנית זו במהלך התקופה הקרובה. על כך אמר מנכ"ל "מעגלים" כי "יוזמתו של שר החינוך להציב את החינוך בלוד בראש סדרי העדיפויות מהווה בשורה של ממש עבור תושבי העיר ואין לי ספק כי בזכות פעילותו מערכת החינוך תתקדם ותמשיך".