ראש החמ"ד: גם עם 200 חברים בפייסבוק, התלמידים מרגישים לבד

בכנס השנתי של המכללה האקדמית לחינוך בגבעת וושינגטון, אמר אברהם ליפשיץ כי "על מערכת החינוך לחזק הקשרים בקרב בני הנוער, שמרגישים בודדים בעולמם הוירטואלי"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/05/12 09:02 ח בסיון התשעב

ראש החמ"ד: גם עם 200 חברים בפייסבוק, התלמידים מרגישים לבד
Franco Bouly-cc-by-nd, צילום: Franco Bouly-cc-by-nd

"על מערכת החינוך למצוא פתרונות כדי למנוע את בדידותם של בני הנוער בעידן הפייסבוק, לייצר קשרים ושורשים ולחזק את הערכים בקרב בני הנוער" - כך אמר אתמול (ב') ראש המנהל לחינוך דתי, אברהם ליפשיץ, בכנס השנתי שקיימה המכללה האקדמית לחינוך שבגבעת וושינגטון.

"גם כשיש לך 200 חברים בפייסבוק אתה עדיין מרגיש בודד ולבד כחלק מעולם וירטואלי", ציין ליפשיץ בכנס, שהוסיף ואמר כי "בכל שנתיים הוא דור חדש והקשיים האובייקטיביים שקיימים בדור הצעיר הוא גדול ולכן השנוי שאנו מכוונים אליו הוא בהגברת השיח עם התלמיד ולא בהתרכזות גרידא בציונים".

לדבריו הצטרף ח"כ זבולון אורלב, יו"ר הועדה לשלום הילד, שציין כי "מבחן הזמן מעמיד בפנינו קשיים ואתגרים קשים מנשוא. הדור שמלמד את תוכניות הלימודים נמצא מאחור לעומת ילדינו בני העידן המודרני שמתמודדים עם אתגרים וקשיים שטרם הכרנו".

אורלב הוסיף כי "העובדה היא שהאתגרים שבפניהם אנו עומדים יכולים להגיע לכדי סוגיות של פיקוח נפש. איך אתה עומד במבחן הזמן כדי להתמודד עם אתגרים מורכבים אלו? חלק מהמלאכה של המחנכים היא להגדיר תחזית להתמודדות הקשה עם שאלות מורכבות אלו".