פעילות של בני עקיבא העולמית הציעה להתעלל בחניכים "כמו בשב"כ"

אתר ההדרכה של התנועה הציע למדריכים פעולה לחניכים צעירים, במסגרתה יש להלחיץ אותם ולהתעלל בהם כדי "שירגישו את הלחץ שעבר על מרגלים יהודים שנפלו בשבי ומתו על קידוש השם"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/06/13 10:42 טו בתמוז התשעג

פעילות של בני עקיבא העולמית הציעה להתעלל בחניכים "כמו בשב"כ"
shutterstock, צילום: shutterstock

אתר ההדרכה של תנועת ”בני עקיבא“ העולמית הציע למדריכים פעולה לחניכים צעירים המתייחסת לקורותיה של חנה סנש, כשמטרתה ”לחוש מעט את הלחץ שעבר על המרגלים שנפלו בשבי“.

על פי ההצעה שעלתה לאתר ההדרכה וזכתה לחשיפה בפייסבוק, המדריכים הוזמנו לחלק את הילדים לזוגות, לבנות להם זהות סודית, להפריד ביניהם ואז - כלשון התוכנית: ”בהפתעה מושיבים אחד מהם בכוח על כיסא, קושרים לו את הידיים מאחור, מכסים לו את הראש בשקית נייר, מטיחים בו שהוא נמצא במדינת אויב ומתחקרים אותו בצעקות לגבי זהותו הבדויה“.

עוד נכתב כי ”אחד המדריכים יתחקר אותו בשקט, והשני יתחקר אותו בצעקות מקרוב. בין אם הוא מתבלבל ובין אם לא, יש לצעוק עליו שהוא שקרן. המדריכים יסתובבו סביב הילד השבוי, יאמרו לו שהם יודעים שהוא מרגל ושהוא יוצא להורג. מידי פעם כדאי לוודא שהילד לא בוכה מתחת לשקית הנייר שעל ראשו“. בתוכנית נטען כי "אחרי שכולם טולטלו בלחץ פיזי מתון ונהנו אפשר לעבור נושא ולדבר על מרגלים יהודיים שלא נכנעו לעינויים הקשים ומתו על קידוש ה'".

הפעולה זכתה למספר שיתופים ברשת החברתית פייסבוק שתהו על אופי הדברים ועל הפגיעה בחניכים. מזכ“ל ”בני עקיבא“ דני הירשברג, שאמנם לא קשור לאתר האינטרנט, החליט לפנות למנהליו ולקרוא להם להסיר מיידית את הפעילות מעל גבי האתר. נכון להיום, הפעילות הוסרה. ”זו אכן טעות של טעם רע“, אמר הירשברג, ”אבל ההתלהמות מיותרת“.

הרב נעם פרל, מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית, מסר בתגובה כי "מדובר בחוסר תשומת לב, ההתעסקות התקשורתית הינה סערה בכוס של מים, הפעולה אכן לא מוצלחת, ולכן הורדה מהאתר. אין טעם להמשיך ולהתעסק בסוגיית הפעולה הנ"ל".