עלייה של למעלה מ-900% בשיעורי המחול בחמ“ד

כ-100 בתי ספר בחמ“ד כבר מעבירים שיעורים קבועים במחול, לעומת עשרה בתי ספר בלבד לפני כעשור. בחמ“ד מעודדים את התופעה ומקווים לפתיחת מגמות מחול בבתי ספר נוספים, עוד השנה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/12/12 13:39 כא בכסלו התשעג

עלייה של למעלה מ-900% בשיעורי המחול בחמ“ד
יחצ, צילום: יחצ

בשנים האחרונות חלה עלייה של למעלה מ-900% בשיעורי המחול הנמסרים במערכת החינוך הדתית בישראל - כך נחשף בכנס שקיימה מכללת ”אורות ישראל“ בשבוע שעבר. על פי הנתונים, כ-100 בתי ספר בחמ“ד מציעים לתלמידים ולתלמידות לעסוק גם במחול, כשלשם השוואה, לפני עשור היה מדובר רק על כעשרה בתי ספר.

רויטל שטרן, המפקחת על האמנות בחינוך הדתי, ציינה כי גם בשנה הקרובה צפויות להפתח מגמות מחול נוספות. כחלק מהתעצמות המגמות אף מונתה לפני כשנתיים מדריכת מחול ארצית לחינוך הדתי, בוגרת מכללת ”אורות ישראל“, שהיא כיום המכללה היחידה המעבירה מסלול להוראת מחול בדגש על החינוך הדתי. בכנס עסקו, בין היתר, גם בפסיקתו של הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, שהתיר העברת שיעורי מחול במידה והם נעשים בצניעות ועל פי גדרי ההלכה.

אברהם ליפשיץ, יו“ר החמ“ד, ציין כי "כבר ראינו ממשנתו של הרב קוק שראה בעיסוק באמנות סימן לתחייתה של האומה את החשיבות הגדולה שיש בעיסוק באמנויות ובכלל זה במחול. המנהל לחינוך דתי מברך על הפעילות ומקווה להמשיך להאדיר את החינוך הדתי בתחומי דעת שונים ובכלל זה בתחומי האמנויות ולשלב במינונים הנכונים בין הקודש לחול כשזה מזין את זה".

טליה פרלשטיין, ראש המסלול למחול ותנועה במכללת ”אורות ישראל“, ציינה כי "תחומי האמנות חשובים להתפתחותו של הילד, והמחול הוא כלי ביטוי עצום שניתן באמצעותו להגיע לנפש התלמיד והוא קושר בין קוגניציה לגוף ורגש“. לדבריה, "דרך ההתנסות במחול ניתן ללמוד על הקפדה על פרטים, על היותנו חלק משלם ועוד, כנס המחול היום באורות ישראל מוכיח כי החינוך הדתי עשה דרך ארוכה וחשובה בתחום".