עלייה באחוז הזכאים לבגרות בחינוך הממלכתי דתי

הישג לחמ"ד: נתוני הזכאות לבגרות מוכיחים כי ישנה עלייה של 2.5% באחוזי הזכאות לבגרות מקרב התלמידים הדתיים. שר החינוך: תוצאה של תוספת משאבים ושעות לימוד

חדשות כיפה אורי פולק 23/05/11 00:00 יט באייר התשעא

עלייה באחוז הזכאים לבגרות בחינוך הממלכתי דתי
אילוסטרציה hoyasmeg-cc-by, צילום: אילוסטרציה hoyasmeg-cc-by

מפרסום נתוני הזכאות לבגרות בישראל עולה כי החינוך הממלכתי דתי רשם בשנה החולפת הישג משמעותי שבא לידי ביטוי בעלייה בזכאות לבגרות - מעבר לממוצע הארצי. מעל לכ-70% מתלמידי החמ"ד זכאים לתעודת הבגרות, כשהשנה מדובר בעלייה מ-65.9% ל-68.4% באחוזי הזכאות. בסך הכל מדובר על עלייה של 2.5%.

גם שיעור הניגשים לבחינות עלה ב-0.3% והוא עומד בסך הכל על 94.1% מהתלמידים הניגשים לבגרות. ההישג נרשם גם באוכלוסייה הכללית, שם מדובר על עלייה של 2.2% באחוזי הזכאות לעומת שנת תשס"ט.

בשיחה עם כיפה הסביר שר החינוך, גדעון סער, כי "היקף הזכאות בבגרות במגזר הממ"ד הוא גבוהה מהממוצע הארצי גם בקרב הציבור היהודי ואין ספק שלכך יש תרומה למנהיגות הארצית של החמ"ד החדשה והנמרצת שהעמדתי". לדברי שר החינוך, יש לזקוף את ההישג גם לתוספת המשאבים, תוכניות תגבור ושעות לימוד נוספות שהתווספו, בהוראת השר סער, בשנתיים האחרונות.

"אני שמח על ההישגים ומעוניין להודות לכל הצוות החינוכי והפיקוח של החמ"ד, הפועלים בכל המישורים הלימודיים, כאיש אחד ובלב אחד, להצלחת החמ"ד", אומר גם יו"ר החינוך הממלכתי דתי בישראל, אברהם ליפשיץ. לדבריו, "ההצלחה מהווה תרומה לא רק עבור החינוך הממלכתי דתי בישראל, כי אם לכלל מערכת החינוך והחברה הישראלית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן