"סיכוי סביר ששכר הלימוד בחינוך הדתי ירד בשנים הקרובות"

כך העריכה המפקחת על בתי הספר העל יסודיים, דסי בארי, בכנס שקיים המנהל לחינוך דתי. לדבריה, בחמ"ד הוזילו את תשלומי ההורים על הבחינות הארציות לבתי הספר הדתיים

חדשות כיפה אורי פולק 24/11/11 12:55 כז בחשון התשעב

"סיכוי סביר ששכר הלימוד בחינוך הדתי ירד בשנים הקרובות"
stuartpilbrow-cc-by-sa, צילום: stuartpilbrow-cc-by-sa

כ-60 ראשי ישיבת ואולפנות מכל רחבי הארץ השתתפו השבוע במפגש היערכות לקראת המשך יישום תוכנית "עוז לתמורה". בכנס התברר כי המנהל לחינוך דתי הגביל השנה את תהליך המיון הנוסף הכולל ראיונות ובחינות בגמרא, ללא יותר מ-60 שקלים לילד, זאת כדי להקל על ההורים מהבחינה הכלכלית.

במהלך הכנס עלה כי כ-25% מכלל תלמידי כיתות ח' בשנה שעברה, פנו לבחינה הארצית המאוחדת לכלל הישיבות והאולפנות, זאת על אף שלא כל התלמידים שנבחנו בחרו בסופו של דבר ללמוד באולפנות או בישיבות.

דסי בארי, המפקחת על בתי הספר העל יסודיים, ציינה כי חזון החמ"ד הוא כי "יש מקום לראיונות ולסינון על פי התאמה אידיאולוגיות לבית ספר תיכון, שכן אנו סבורים שכל פרט זכאי לקבל חינוך על פי אמונתו, זו הסיבה גם שהחמ"ד מכיל מגוון של בתי ספר שיתאימו לזרמים השונים בחינוך הדתי".

עם זאת, בארי אמרה כי היא "סבורה שעל כל מוסד לקחת אחריות על הקהילה אותה הוא מייצג ולקבל הן את התלמידים החלשים והן התלמידים החזקים המתאימים לזהות בית הספר. כלומר בי"ס תורני יכול וצריך לקבל גם ילד תורני חלש וגם חזק, וכך כל בית ספר אחר".

המפקחת על בתי ספר העל יסודיים הדגישה כי בחמ"ד "שואפים לכך שבחינות הכניסה באנגלית ובמתמטיקה יבוטלו לחלוטין תוך מספר שנים, שכן הם לא רלוונטיים לקבלה לבתי הספר". עם זאת, לדבריה, הקושי בהחלת פורמט כזה בא לעיתים דווקא מההורים שדורשים את הבחינות הלו, שכן הם סבורים שהבחינות מלמדות על איכותה של הישיבה או האולפנה אליה הם שולחים את ילדיהם. "עלינו לקחת אחריות על הקהילה גם על החלשים וגם על החזקים, בסופו של דבר מדובר בילדים שהולכים לבית ספר, במטרה ללמוד, כך שניתן לחזק את תלמידים חלשים לתלמידים חזקים", אמרה בארי.

בהתייחס לתוכנית "עוז לתמורה" הדגישה בארי כי בטווח הארוך ישנו סיכוי שהתוכנית תוריד את שכר הלימוד בחינוך הדתי, שכן "הרבה דברים שהחינוך הדתי ממילא עשה נכנסו למימון הכללי של משרד החינוך, כשעות פרטניות ושיחות אישיות שנעשו ע"י רמי"ם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן