משרד החינוך מקדם תכנים רפורמים באתר האינטרנט הרשמי

חשיפה: משרד החינוך מקדם באמצעות תכנית קייטנות קיץ דיגיטליות תכנים רפורמים פרו נשות הכותל. משרד החינוך בתגובה: בודקים את הנושא

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/06/15 09:40 כא בסיון התשעה

משרד החינוך מקדם באמצעות תכנית קייטנות הקיץ הדיגיטליות תכנים רפורמיים. מדובר בתכנית לימודית הפועלת באתר משרד החינוך ומיועדת ללימוד ביתי של הילדים במהלך חופשת הקיץ בהנחיית המורה. בתכנית ישנם גם משחקי תפקידים בנושאים שונים ביניהם גם "בת מצווה בכותל - המחלוקת סביב התפילה בעזרת נשים בכותל".

במשחק האינטרנטי מבקשים יוצרי המשחק, אופיר מאור ואבישי פרידלר מצוות הפיתוח של האתר, מהילדים המשתתפים לבחור דמות מתוך משחק תפקידים שעוסק בנושא עליית התורה לנשים בכותל ולדון ולהצביע מי הצודק בסוגיה הסבוכה.

"הכירו את בת-אל. בת אל היא ילדה בת 12, והיא חוגגת בת מצווה. בת-אל רוצה לקרוא את הפרשה שלה בכותל, אך לתדהמתה נאמר לה שאסור לנשים לקרוא בתורה באופן פומבי בכותל. בת-אל לא חושבת שצריכה להיות אפליה, ולכן היא מתעקשת להגיע לכותל ולקרוא את הפרשה שלה", נכתב בדף המשחק.

(צילום: צילום מסך)

הילדים מכירים במהלך המשחק את דמויות הילדה ואביה שרוצים שהיא תקרא בתורה בכותל, כשהטענות מוטות באופן בולט לטובת הרפורמים. "בת-אל הגיעה לגיל 12. היא כבר מתכוננת חצי שנה לקריאת הפרשה שלה. כל האורחים כבר הוזמנו לכותל וגם כל החברות שלה. שהגיעה לכותל היא גילתה שאסור לה להכניס את ספר התורה לכותל ואסור לה לקרוא את הפרשה. בת-אל לא מתכוונת לוותר. זו הבת מצווה שלה ואף אחד לא יגיד לה מה לעשות", כותבים היוצרים ומתעלמים מהעובדה שאיסור הקריאה בכותל אינו הפתעה חדשה שהופלה על הילדה האומללה אלא המצב הקבוע בכותל המערבי.

גם בהצגת עמדתו של האב שלמה, ישנה הטיה חריפה לטובת נשות הכותל, "שלמה כבר עשה את כל ההכנות והזמין אורחים לבת מצווה של בת-אל בכותל. הוא לא רוצה לאכזב את האורחים ולא רוצה לאכזב את הילדה שלו. הוא יילחם על כך שבת-אל תעלה לתורה בכותל". בנוסף, מובאת דמותה של ענת הופמן, ראש ארגון נשות הכותל.

(צילום: צילום מסך)

אל מול דמויות אלו ניצבת רק דמות אחת של רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', התומך בעמדה הממלכתית ומתנגדת לקריאת התורה על ידי נשים בכותל, מה שיוצר הטיה חמורה מבחינת יוצרי המשחק. בדברי ההסבר המצורפים נכתב כי "במשחק זה התלמידים ילמדו על ההבדלים בין הזרם השמרני והזרם הליברלי ביהדות. ההיכרות תהיה סביב הסוגיה של קיום בת מצווה בכותל".

בתוך המשחק וכחלק מהלמידה מופנים התלמידים לכתבה של 6 דקות המספרת בצורה אוהדת את סיפורן של נשות הכותל ומסתיימת בהכרזה שהופמן יו"ר נשות הכותל היא גיבורה. כחלק מהמשחק מופנים התלמידים גם לאתר הבית של נשות הכותל ונשאלים האם בעקבות המשחק השתנתה דעתם על התנועה הרפורמית.

אל המשחק צורפו מקורות רבים התומכים בעמדת הרפורמים, וכנגדם מובאים שני מקורות חסרים וחסרי ערך על עמדת האורתודוכסיה בנושא. הכוללים כמה ציטוטים מרבנים באורך של כמה פסקאות בלבד.

משרד החינוך בתגובה: "אין מדובר בתכנים שפיתח משרד החינוך, אלא בתכנים של ספקים חיצוניים. הנושא בבדיקה".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368