משרד החינוך יפקח על מוסדות הלימוד החרדים

משרד החינוך מנסה לעודד את בתי הספר החרדים להכניס את לימודי הליב"ה לבתי הספר. השיטה: הפחתת השתתפות המשרד בהוצאות בתי הספר מ 100% ל 35%.

חדשות כיפה נטעל בנדל, כיפה 16/05/13 12:08 ז בסיון התשעג

משרד החינוך יפקח על מוסדות הלימוד החרדים
ajari-cc-by, צילום: ajari-cc-by

מה עושה הרב שי פירון, שר החינוך, כשהחרדים אינם מעוניינים בלימודי ליב"ה? פשוט מאוד, מקים מערכת חינוך חרדית-ממלכתית חדשה. בעוד מוסדות חינוך פרטיים (מוכר שאינו רשמי) מקבלים תקצוב של 75% לתלמיד, מוסדות החינוך החרדיים זוכים, בעקבות "חוק נהרי", לתקצוב של 100% לתלמיד זאת למרות שאינם מלמדים את לימוד הליב"ה.

שר החינוך, הרב שי פירון, ביקש לתקן סעיף בחוק ההסדרים שיעקוף את חוק נהרי, ויכפה את לימודי הליבה, נתקל בבעיה משפטית. שכן, לא ניתן לפגוע בתקציב מערכות חינוך בלא שיש לתלמידים אלטרנטיבה. כאמור, לעת עתה נותר תקציב המוסדות החרדיים על כנו, אך בתור חצי שנה צפויה לקום מערכת חינוך ממלכתית-חרדית שאמורה להפחית את תקציב החינוך החרדי.

מערכת החינוך הממלכתית-חרדית עתידה לפעול רק בעוד כשנתיים, אך בינתיים מקווים במשרד החינוך להקים אגף מיוחד שיטפל בחינוך הממלכתי חרדי החדש, כבר במהלך חצי השנה הקרובה. בסופו של התהליך צפויים לקום מוסדות חינוך חרדיים בהם ילמדו לימודי ליב"ה לצד לימודי הקודש הנהוגים במוסדות החרדיים כיום.

בעוד שנתיים צפויה המדינה להפחית ל 35% את השתתפותה בשכר הלימוד במוסדות בהם לא נלמדים לימודי הליב"ה, במטרה לעודד את מוסדות הלימוד החרדיים להכניס את לימודי הליב"ה לבתי הספר.