מנכ"ל "צביה" מבהיר: איננו מחתימים את ההורים על צ'ק פתוח

ינקי פרידמן טוען כי התחייבות הורי התלמידות ברשת על תשלום שכר הלימוד אינו כולל התחייבות לתשלום "סכום בלתי מוגדר", אלא הערכה ראשונית של הסכום אשר ייקבע רק בתחילת שנת הלימודים

חדשות כיפה אורי פולק 09/05/12 13:30 יז באייר התשעב

מנכ"ל "צביה" מבהיר: איננו מחתימים את ההורים על צ'ק פתוח

ינקי פרידמן, מנכ"ל רשת "צביה", מתייחס היום (ד') לידיעה בכיפה לפיה הרשת החתימה את הורי התלמידות על "תשלום סכום בלתי מוגדר" וטוען כי החוזה שנחתם בין הרשת לבין הורי התלמידות, כולל בתוכו התחייבות לפני תחילת שנת הלימודים, לגבי התעריף שנקבע לשנה הבאה.

"הרשת מחתימה, את ההורים הנרשמים בחודש טבת, כתשעה חודשים לפני שנת הלימודים, על התחייבות לתשלומים המתחייבים, תוך הודעה המבהירה להורים שהשנה מדובר בסכום מסוים אך נכון לעכשיו טרם נקבע התעריף לשנה הבאה, עקב חוסר בנתונים", מסביר פרידמן. לדבריו, בשיחות בעל-פה המתקיימות בין הנהלת המוסדות לבין ההורים במועד הרישום וההחתמה, מובהר להם כי "אם יהיה שינוי הוא יהיה מינורי. שינוי של בין 2%-5%, כדי להתאים לנתונים".

פרידמן מציין כי "לא מדובר כלל על 'צ'ק פתוח'", שהרי מדובר במציאות אשר במסגרתה "אין לרשת שום אפשרות, לא חוקית ולא מעשית, לגבות, ולו שקל אחד מהורה, באמצעות ההתחייבות העקרונית הזו. לא מדובר בטופס הוראת קבע או בהתחייבות בכרטיס אשראי, והשלב הזה של התשלום מגיע רק לקראת השנה החדשה, כשהסכום ברור ומדויק לכל הצדדים".

עוד מציין מנכ"ל "צביה" כי ברשת החליטו לתקן את כתב ההתחייבות ככל שיידרש, זאת "על מנת למנוע אי הבנות ואי נעימות", וכי הטיפול בנושא החל בעקבות פנייה של המנהל לחינוך דתי, שנדרש לסוגיית בעקבות פניית הורים, עוד קודם לפרסום דו"ח המבקר האחרון.