מלחמת ירושה בפתח? נשיא מכללת הרצוג החליט לסיים את תפקידו

אחרי ארבע שנים בתפקיד החליט הרב יצחק קראוס לסיים את תפקידו בסוף השנה. ועדת איתור בראשות הרב דני טרופר הוקמה למינוי נשיא חדש לתפקיד. בעקבות האיחוד בין הרצוג למכללת ליפשיץ יש חשש ממלחמת ירושה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/01/14 09:23 כ בשבט התשעד

מלחמת ירושה בפתח? נשיא מכללת הרצוג החליט לסיים את תפקידו
יחצ, צילום: יחצ

רעידת אדמה במערכת ההשכלה הגבוהה הדתית. אחרי ארבע שנים בתפקיד פורש הרב פרופסור יצחק קראוס מתפקידו כראש המכללה האקדמית הרצוג בסוף השנה הנוכחית. "ברצוני ליידע אתכם שבשבוע זה ביקשתי מן הוועד המנהל של המכללה לסיים את תפקידי כראש המכללה בתום שנת הלימודים תשע"ד", כתב הרב קראוס במכתב לסגל המרצים. "ההחלטה לא הייתה קלה עבורי. קשה לעזוב את המכללה שהיא יותר משפחה מאשר מקום עבודה, אולם אתגרים אישיים חייבו אותי לפנות זמן רב יותר למשפחתי".

"המכללה ניצבת בפני אתגרים גדולים", ממשיך הרב וכותב, "אך בטוחני שבזכות כל אחת ואחד מכם, בזכות מסירותכם הרבה ועבודתכם הנעשית מתוך מקצועיות ואמונה, תצליח המכללה לעמוד בהם מתוך צמיחה ופריחה", נפרד הרב קראוס מהמכללה.

בתחילת השנה הסמסטריאלית האיחוד בין מכללת הרצוג למכללת ליפשיץ הירושלמית החל לקרום עור וגידים באופן פעיל. תלמידי התואר הראשון החלו ללמוד כולם בשני הקמפוסים, לבנות ולבנים, בגוש עציון ולימודי התואר השני מתקיימים במכללת ליפשיץ במרכז העיר ירושלים. בעקבות עזיבתו של הרב קראוס יש חשש כי ועדת האיתור שהוקמה, בראשותו של הרב דני טרופר, תתקל במלחמת ירושה בין הכוחות הפועלים בשטח המעוניינים לנהל את המכללה המאוחדת, שנחשבת כספינת דגל חינוכית בציונות הדתית.

בשיחה עם 'כיפה' הסביר הרב קראוס כי על אף גילו המבוגר יחסית הוא אב לשני ילדים מאומצים וברצונו להקדיש להם יותר זמן. "אני כנראה נשיא המכללה היחיד שעדיין קונה ספרי לימוד לילדים לקראת תחילת שנת הלימודים. זו הייתה החלטה לא קלה עבורי אבל החלטתי להקדיש יותר זמן למשפחתי. אני אחזור ללמד כמורה מן המניין במדרשה באוניברסיטת בר אילן, שם לימדתי לפני התפקיד הנוכחי", אמר הרב. "קמה ועדת איתור משותפת למכללת הרצוג וליפשיץ והחשוב הוא שיש למכללה חוסן שקיבלתי אותו כירושה. זו מכללה חזקה ויציבה עם אנשי צוות והנהלה מצוינים. אלו שמונה קומות יציבים ואני מקווה שמישהו חדש ייכנס והמכללה תמשיך לפרוח".

הרב יצחק קראוס למד בישיבת בני עקיבא בנתניה ובישיבת כרם ביבנה ובמסגרת ההסדר למד והוסמך לרבנות בישיבת עטרת כהנים, בד ובד עם שירות בחיל השריון. את לימודיו האקדמאים החל במכללת מורשת יעקב לתעודת הוראה במדעי היהדות. בעל תואר מוסמך בהצטיינות במדעי היהדות מטעם האוניברסיטה היהודית בבולטימור, כשהתזה שלו עסקה בנושא "שלוש השבועות כיסוד למשנתו האנטי ציונית של ר' יואל טייטלבוים". בנוסף הוא בעל תואר ד"ר מהמחלקה לפילוסופיה יהודית באוניברסיטת בר אילן ועסק בנושא הגות והלכה במשנתו של הרבי מלובאוויטש.

ב-2001 זכה הרב קראוס בפרס הצטיינות מטעם הקרן לחקר הקבלה ע"ש שלמה מוסיוף באוניברסיטת בר-אילן. בשנים 2003-2004 היה ראש החוג למחשבת ישראל במכללת אורות ישראל וכן שימש כסגן ראש המדרשה לנשים במכון הגבוה לתורה באוניברסיטת בר אילן בן השנים 1994-2004. בשנים 2005-2010 היה ראש המדרשה.

הרב יצחק קראוס הוא גם רב קהילת "שירה חדשה" בגבעת שמואל, חבר בוועדת חינוך הבת במנהל החינוך הדתי במשרד החינוך והתרבות ובוועדת החינוך של תנועת עמינדב לשרות לאומי. נשוי לפרופ' שרית קראוס ואב ל-5 ילדים. מאז 2011 הוא משמש כנשיא המכללה האקדמית הרצוג.