מיתוג חדש: מהיום יקרא שמכם - חמ"ד

החינוך הדתי ימותג מחדש וייקרא החל מהיום: חמ"ד - ראשי התיבות של חינוך ממלכתי דתי. תתחדשו

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 17/12/15 09:40 ה בטבת התשעו

מיתוג חדש: מהיום יקרא שמכם - חמ"ד
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

עד היום כונו מוסדות החינוך הדתי כממ"דים - ראשי תיבות לממלכתי דתי. החל מהיום ימותגו מחדש כל מוסדות החינוך הממלכתי הדתי שבתוכם לומדים מעל רבע מיליון תלמידים, בינהם גני ילדים, בתי ספר יסודיים ועל יסודיים וימותגו כחמ"ד. זאת על פי החלטה שהתקבלה בהנהלת החינוך הממלכתי דתי.

כך לדוגמא, במקום בי"ס ממ"ד עוזיאל באור עקיבא, יקרא: בית ספר חמ"ד עוזיאל אור עקיבא. או למשל: במקום גן ממ"ד רינת ראש העין. יקרא הגן: גן חמ"ד רינת ראש העין.

משמעות ההחלטה, היא שבכל הרשויות המקומיות, יחליפו את שם ביה"ס מ-ממ"ד לחמ"ד, כך יופיע גם בפניה לבתי הספר וגני הילדים, ובשילוט החיצוני של מוסדות החינוך עצמם. כך ימותגו המוסדות כמי שמשתייכים לחינוך הממלכתי דתי בצורה החדשה.

ד"ר אברהם ליפשיץ, מנהל מינהל החינוך הממלכתי דתי, מסר לכיפה כי מטרתו של המהלך הוא המשך של תהליך שהחל לפני 5 שנים כשיזמו את הפעילות 'חמ"ד של חופש' בזמן החופש הגדול. "בשם חמ"ד יש משהו טוב, זה כמו חמוד או נחמד וזה פשוט תפס. חוץ מזה, חמ"ד זה גם ראשי תיבות של בית חינוך למשפחה, וזה מושג שאנחנו חיים אותו. רצינו להקנות תחושה שבית הספר הוא משפחה. כך כל תלמיד יבנה את זהותו האישית, על פי השתייכות למשפחתו".