מחצית מבתי הספר הערכיים ביותר של משרד החינוך: ישיבות ואולפנות

כבוד למגזר. משרד החינוך מפרסם את 208 המוסדות התיכוניים שהוגדרו ככאלו ש'חוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב הלומדים'. ברשימה: 60 בתי ספר, אולפנות וישיבות ציוניות דתיות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/09/14 16:04 יג באלול התשעד

מחצית מבתי הספר הערכיים ביותר של משרד החינוך: ישיבות ואולפנות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מחצית מבתי הספר התיכוניים המצטיינים ביותר הינם ישיבות ואולפנות, כך עולה מתוך רשימת בתי הספר הערכיים שמפרסם היום (ב') משרד החינוך.

מדובר ברשימה בת 208 מוסדות חינוך שיקבלו מענקים של בין 3000 ש"ח ל8000 ש"ח, כברשימה נמצאים כ-60 בתי ספר דתיים. בנוסף, כמחצית מתוך 52 בתי הספר המצטיינים ביותר, שיקבלו את המענק הגבוה ביותר (8,000 שקלים) הם ישיבות ואולפנות.

בין המוסדות הדתיים המצטיינים ביותר: ישיבת אלוני הבשן, ישיבת נווה שמואל באפרת, אולפנת נריה צביה בדימונה, ישיבת הזורעים, ישיבת בני עקיבא מטה בנימין בבית אל, אולפנת אליעד לוד, אולפנת נוב, ישיבת בני עקיבא לפיד מודיעין, ישיבת מקור חיים,, ישיבת ירושלים לצעירים (ישל"צ), אולפנת אמי"ת צפת, ישיבת בני חיל, ישיבת שעלבים ועוד. בסך הכל יקבלו כל בתי הספר המצטיינים מענקים בסך 50 מיליון שקלים.

לרשימה המלאה של בתי הספר המצטיינים

במכתב למנהלי בית הספר נכתב "זכייה זו היא אות הערכה למנהיגותך, ולעשייה החינוכית המעמיקה של צוות המורים בהנהגתך, והיא מעידה על כך שהמצוינות הבית ספרית בבית הספר בהנהגתך נוגעת בכל תחומי החיים החינוכיים - הערכיים וחברתיים לא פחות מהלימודיים".

הקריטריונים לזכאות: עבודת צוות, עבודה עקבית ורציפה, קידום התלמיד על פי יכולותיו (ולא במימד של זכאות לבגרות), שמירה על טוהר הבחינות והישגים ערכיים כגון מניעת נשירה, שילוב תלמידי חינוך מיוחד, שירות בצה"ל, שירות אזרחי ושירות לאומי, מכינות קדם צבאיות והתנדבות בקהילה.

הרב בני נכטיילר מנכ"ל רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא אמר בתגובה לדברים "זוהי תעודת כבוד עבור הצוות החינוכי המדהים שלנו שעושה לילות כימים כדי להפוך את מוסדות החינוך שלנו למקום מלא ערכים . אנו גאים להוביל ולהצליח להיות רשת של חינוך לערכים".

ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת החינוך של אמי"ת אמר כי "התוצאות מחממות את הלב ומהוות הצדעה של מדינת ישראל לצוותים החינוכיים בבתי הספר שלנו שנותנים את הכל להפוך את מערכת החינוך לערכית יותר ואת התלמידים לאנשים טובים יותר".

סגן שר החינוך, ח״כ אבי וורצמן, בירך על פרסום נתוני משרד החינוך המדרג את הישיבות התיכוניות והאולפנות כבתי הספר הערכיים ביותר. ״פירסום רשימת בתי הספר הערכיים ביותר, מוכיח שהחינוך הממלכתי דתי תפס מקום של כבוד. הישיבות התיכוניות, האולפנות והמקיפים הדתיים מובילים קו חינוכי ערכי ומשמעותי שתורם רבות למדינת ישראל. ברכתי ותודתי שלוחים לאנשי הישיבות והאולפנות, למנהלי המקיפים, למחנכים ולצוותו ההוראה". סגן השר וורצמן הוסיף כי: "חשיבות טיפוח הערכיות, במקביל לחיזוק המצוינות, היא זו שתמשיך להוביל את הציונות הדתית בשביל הזהב בו היא הולכת".

אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד: "החינוך הממלכתי דתי, המשלב חינוך שורשי על פי מסורת הדורות יחד עם התחדשות במצוינות לימודית וערכית, מביא לידי התוצאות שראינו. צוותי החינוך פועלים במסירות נפש ובשליחות גדולה לחינוך תלמידנו וילדנו כשחזון החמ"ד נותן לנו השראה לממש את המצוינות והסגולות המצויות בכל תלמיד ובכל קהילות בתי הספר".