מהנדסים את החינוך

מהנדסים שמבינים גם בחינוך וייתנו מענה אנושי לאוכלוסיה המגוונת שאיתה יעבדו בתעשיית ההי-טק ובבתי הספר, כמו גם מורים בעלי ידע רחב במתמטיקה ומדעים, זו המשימה החדשה שלוקחים על עצמם 'המרכז האקדמי לב' ו'מכללת הרצוג'.

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/16 09:20 כה באייר התשעו

מהנדסים את החינוך
יחצ, צילום: יחצ

שיתוף פעולה אקדמי ייחודי בנוף האקדמי בין המרכז האקדמי לב והמכללה האקדמית הרצוג. על פי מסמך הבנות שנחתם השבוע בין המוסדות, יוכלו סטודנטים במקצועות ההנדסה והמדעים לקבל גם תעודת הוראה בסיום לימודיהם.

הדרישה ההולכת וגדלה בתעשייה למהנדסים ולאנשי מקצוע הבקיאים גם במתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה, והמחסור בעשור האחרון במורים למקצועות המתמטיקה והמדעים הובילו את ה"מרכז האקדמי לב" וה"מכללה האקדמית הרצוג" לחתום על מסמך שיתוף פעולה שיאפשר לסטודנטים בשנתם האחרונה לתואר ראשון BSc בהנדסה ומדעים במרכז האקדמי לב, להשתלב בתכנית לימודים אקדמית לתעודת הוראה במתמטיקה, מדעי המחשב ומדעי הטבע במכללת הרצוג.

בעוד שתעשיית ההיי-טק נתפסת כמקום שבו ההישגים נמדדים בכלים מדעיים מדידים וברורים, תחום ההוראה מעניק יכולות חשובות של ניהול והנעת בני אדם, כמו גם פסיכולוגיה וסיוע חם לאנשים. שילוב בין יכולות אלו הוא משמעותי לסטודנטים הנקלטים בחברות ההיי טק הן כאשר יעבדו בצוותים והן כאשר יעפילו לדרגות ניהול ויצטרכו להתנהל בצורה נכונה מול הכפופים להם.

בכל שנה משתלבים בהיי-טק ובחברות מובילות במשק מאות מהנדסים, בוגרים ובוגרות של המרכז האקדמי לב, בעלי ידע מקצועי רב תחומי המתאים לעולם העבודה המשתנה שדורש גם גיוון תעסוקתי. בקהילה המדעית מאמינים במתן אפשרות לסטודנט שמעוניין ללמוד, בנוסף לתואר ראשון מתקדם בתחומי המדעים BSc, גם מיומנויות הוראה מתקדמות בתחומי המדעים והמתמטיקה ולהצטייד בתעודת הוראה כחלק מהכשרתו לעולם ההיי-טק והתעסוקה במשק.

התכנית תוצע לבוגרי ובוגרות המרכז האקדמי לב ולסטודנטים ולסטודנטיות בשנה האחרונה ללימודים, כמסלול מקביל בשעות ובימים גמישים, תוך הכרה רחבה בלימודי הדיסציפלינה המדעית של התואר הראשון. המעוניינים יתמקצעו במיומנות ההוראה והחינוך וישתלבו בהכשרה מעשית ופדגוגית, מתוך ההבנה שמהנדסים ואנשי היי-טק הינם נכס למערכת החינוך כמו גם לתעשיית ההיי-טק בישראל. שיתוף הפעולה יאפשר לפתוח אפשרויות נוספות לבוגרים, ובמיוחד לכאלו שהתנסו בעולם ההי-טק מספר שנים, וכיום מעוניינים בגיוון מקצועי נוסף, כך שיוכלו להשתלב בעתיד במערכת החינוך בישראל ולהצמיח את דור העתיד של המהנדסים במדינת ישראל.

ד"ר עזרא קהלני, רקטור המכללה האקדמית הרצוג אמר כי "שיתוף הפעולה החדש שיוצא לדרך בימים אלו, מאחד בין שני גופי האקדמיה המובילים בציבור הדתי ומטרתו להכשיר מורים מצוינים שיהיו בעלי בסיס אקדמי רחב בתואר הראשון ותעודת הוראה איכותית, אנו תקווה שהדבר יעזור לענות על המחסור הגדול במורים במדעים ובמתמטיקה במערכות החינוך בישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן