מבוכה במשרד החינוך: בשל טעות בחישוב התלמידים לא ילמדו בתענית אסתר

טעות מוזרה בחישוב של מספר ימי הלימודים בשנה הנוכחית הביא ליצירת שני ימי חופש נוספים שהפכו את שנת הלימודים לקצרה במיוחד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/02/15 16:37 ה באדר התשעה

מבוכה במשרד החינוך: בשל טעות בחישוב התלמידים לא ילמדו בתענית אסתר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הורי התלמידים גילו להפתעתם שבשבוע הבא מחכה לילדיהם יום חופש נוסף חדש. ביום רביעי הבא, תענית אסתר, לא יתקיימו לימודים בבתי הספר ובגנים. מסתבר שמשרד החינוך קיצר שוב את שנת הלימודים, והוסיף שני ימי חופשה שלא היו קיימים בעבר - במהלך ימי העבודה של ההורים. בשנת הלימודים הנוכחית התלמידים יצאו לחופש של יום נוסף במהלך תענית אסתר, יום חופש שלא היה קיים בעבר. בנוסף, המשרד הוסיף יום חופש נוסף אחרי חופשת פסח, ביום שלאחר אסרו חג, ובכך האריך את חופשת פסח ל-15 ימים.

ההורים מחו ברשת על יום החופש החדש וניסו להבין ממשרד החינוך את הסיבה לביטול הלימודים בתענית אסתר. הסיבה ככל הנראה, להוספת החופשות לתלמידים ולמורים נובעת מבלבול במשרד החינוך, שהוביל לקיצור שנת הלימודים - מבלי לקבל את הסכמת ההורים. זאת, למרות ששנת הלימודים הנוכחית הייתה אמורה להיות דווקא ארוכה מהרגיל, כדי לפצות את ההורים על ימי החופשה הרבים שניתנו למורים בשנת הלימודים הקודמת, כך טוענים באתר 'דה-מרקר'.

שנת הלימודים הקודמת הייתה הקצרה ביותר בתולדות המדינה, משום שהמשרד החליט להאריך מחדש את החופש הגדול עד ל-1 בספטמבר, אך להמשיך ולתת למורים את ימי החופשה הנוספים במהלך השנה, ולא לבטלם באופן מידי. בתמורה, התחייב המשרד כי המורים יחזירו ארבעה ימי עבודה בשנת הלימודים הנוכחית במטרה לפצות את ההורים על ימי החופשה הרבים בשנת הלימודים הקודמת.

עם זאת, על פי חישוב שגוי שנערך במשרד, שנת הלימודים הייתה אמורה להיות ארוכה בשמונה ימים מהנהוג ולהסתכם ב-228 ימים. לכן, הוחלט לבטל שני ימי לימוד כדי להתחשב במורים ולהקל עליהם. בפועל, שנת הלימודים הנוכחית היא בת 219 ימי לימודים - יום לימודים אחד פחות מהנהוג בטרם הקיצור שנעשה על ידי פירון.

מקורות במשרד סיפרו ל'דה-מרקר', כי המשרד נמצא במבוכה בעקבות הפרסומים על קיצור שנת הלימודים בתקשורת. ככל הנראה, הסיבה להוספת ימי החופשה נובעת מספירה לא נכונה של ימי הלימודים, שנחשפה על ידי ארגון הורים 'עובדים לשינוי' שחשף את הטעות המוזרה.

בארגון המורים, שמייצג את מורי התיכונים, נמסר בתגובה המתעלמת מהנתונים היבשים, כי "בשנת הלימודים הנוכחית המורים דווקא הוסיפו ימי עבודה עקב ביטול החופשה שבין יום הכיפורים לסוכות וקיצור חופשת חנוכה. התזוזות בימי החופשה השנה נעשו בגלל החזרה ל-1 בספטמבר, אבל למעט השינויים הללו היחס בין ימי הלימודים לחופשה נשמר".

למותר לציין שאלו הסובלים מכך אינם הורים לילדי התיכונים אלא ההורים לילדים הקטנים שנאלצים להפסיד יום עבודה נוסף או למצוא סידורים פרטיים יקרים לילדיהם מבלי שישנה סיבה הגיונית ואמתית לכך.

ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה.