מאות תלמידים דתיים זועמים: הבגרות בתנ"ך לא הייתה הוגנת

למעלה מ-600 תלמידי ישיבות תיכוניות ואולפנות דורשים ממשרד החינוך לקבוע "פקטור" גבוה לבחינת הבגרות בחמש יחידות לתנ"ך, בטענה כי הבחינה הייתה מסובכת באופן חריג ומנותקת מחומר הלימודים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/06/12 14:16 ו בתמוז התשעב

מאות תלמידים דתיים זועמים: הבגרות בתנ"ך לא הייתה הוגנת
hoyasmeg-cc-by, צילום: hoyasmeg-cc-by

מעלה ל-600 תלמידי ישיבות תיכוניות ואולפנות חתמו בימים האחרונים על עצומה מקוונת הקוראת למשרד החינוך לבדוק את בחינת הבגרות האחרונה בתנ"ך, שהתקיימה בשבוע שעבר לתלמידי 5 יחידות לימוד בתנ"ך, בטענה כי הבחינה הייתה לא הוגנת ומכשילה.

בעצומה טוענים התלמידים "כי כמות הסעיפים ותת-הסעיפים בכל הבגרות, עליהם נדרשנו לענות בשעתיים וחצי, הגיע ל-51, כשברבים מהם נדרשה השוואה בין פרקים או פסוקים שונים, מה שדרש דפדוף וחיפוש רב בתנ"ך, וגזל זמן יקר הנדרש לחשיבה ולניסוח התשובות".

התלמידים טוענים כי הם השקיעו זמן רב בלימוד לקראת הבחינה מהמיקוד הנוכחי, שכלל 8 ספרים בתנ"ך. "רוב השאלות לא עסקו בכלל בחומר הנלמד, אלא הובאו פרשנים חדשים שפירושם מעולם לא נלמד, מה שדרש מהתלמיד להתמודד מחדש עם פירושים שמעולם לא ראה", נכתב בעצומה, "התלמידים חשו שלימודם היה לשווא, וכל המאמצים שהשקיעו בהתכוננו לקראת הבחינה שווים כקליפת השום".

לטענת התלמידים, הבחינה האחרונה הייתה שווה ל-40% מהציון הסופי בתנ"ך, כך שמדובר בבחינה משמעותית והרת-גורל שעומדת בחוסר פרופורציה ביחס להשקעת התלמידים בשנות לימודיהם בתיכון. "הרוב המוחלט של הנבחנים הרגישו לחוצים מאוד, ולא הספיקו לענות כנדרש על הכמות המינימלית של השאלות, ולכן נאלצו להמציא תשובות חלקיות או לחפף בחיפוש הפסוקים בתנ"ך ולהסתמך על ידע כללי", הסבירו התלמידים, שדרשו ממשרד החינוך "לקחת את הממצאים הללו בחשבון, ולהעלות בציון הפקטור במידת הצורך".