לראשונה בישראל: יקרא גן ילדים על שם סייעת שנפטרה מסרטן

לראשונה בארץ ייקרא גן על שמה של סייעת שנפטרה מסרטן במועצה האזורית שומרון. ראש מנהל החינוך הדתי: הצעד הנכון להכרה ולהוקרה של פועלן של כל סייעות הגנים בארץ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/11/14 13:09 י בחשון התשעה

לראשונה בישראל: יקרא גן ילדים על שם סייעת שנפטרה מסרטן
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מזה שנים מנהלות סייעות הגנים מאבק ארוך בכדי להביא את משרד החינוך להכיר בהן כנשות חינוך לכל דבר ועניין. אף שרובנו בוודאי זוכרים בחיבה את הסייעת בגן, התנאים והיחס להן זוכות רוב הסייעות נופל בהרבה מהיחס לגננת באותו גן בדיוק.

בהנחיית גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון ייחנך השבןע בעץ אפרים גן חדש שיקרא על שם סייעת שעבדה במשך שנים בישוב ומחוצה לו: עליזה אלמליח שנפטרה השנה מסרטן. "התפללתי שיקרה דבר כזה", אמר איציק אלמליח, בעלה של עליזה ז"ל "ואני מאמין שהקב"ה מקשיב לתפילות".

"הגישה הזו מתאימה לגישה של החמ"ד", אמר ד"ר אברהם ליפשיץ ראש מנהל החינוך הדתי". אני מאמין שכל אדם שבא במגע עם ילדים הוא בסופו של יום איש חינוך. ולא משנה מה הוא למד באוניברסיטה. בעצם נוכחותו הוא הופך לדמות משפיעה על דמותו של הילד. ולכן אנחנו מקיימים השבוע את יום ההצדעה לאבי הבית והמזכירות ולכן אני רואה ביוזמה של מועצת שומרון, את הצעד הנכון להכרה ולהוקרה של פועלן של כל הסייעות בארץ באשר הן".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון ויוזם המהלך יחד עם רות אברהם מנהלת מחלקת הקדם יסודי מסביר את ההחלטה: "מבחינתנו אין הבדל בין סייעת לבין כל איש חינוך אחר. אין לנו ספק שהסייעות הן ציר מרכזי במערכת החינוך, הן פעמים רבות דומיננטיות בדיוק כמו הגננת בחיי הילדים, ולאחר שנפטרה סייעת שלנו, היה לנו אך טבעי לקרוא גן חדש על שמה"

יו"ר עמותת קול לסייעת אריאלה לוי, התרגשה מאוד כששמעה על היוזמה ואמרה: "זה בדיוק הדבר שלו אנו חותרים. אנחנו כבר לא מדברות על משכורות ותנאים, אנחנו מדברות על עצם ההכרה בסייעות כנשות חינוך לכל דבר ועניין.בהכרה בפועלן החשוב לצמיחת הילדים.נכון להיום לצערי ברשויות רבות מתייחסים לסייעות כמו לחפץ. אפשר מבחינתן להחליף סייעת וותיקה בכל בת 18, הן לא עוברות שום הכשרה, ובכל זאת נדרשות ועושות כל דבר שעושה הגננת בגן ולעיתים אף מעבר לכך. אני קוראת למערכת החינוך ולרשויות ללמוד מהגישה של השומרון ולנהוג כפי שנוהגים בכל העולם. להתייחס לסייעות כנשות מקצוע מוערכות בכל מובן".

משפחתה של עליזה אלמליח התרגשה מאוד מהמחווה, ואיציק אלמליח בעלה של עליזה הוסיף: היא הייתה עושה הכל בצניעות ובדרך ארץ. הייתה כל בוקר מכינה כריכים לילדים בגן, שמא מישהו ישכח אוכל בבית, היתה עוזרת מבלי לקבל תמורה, והאירוע השבוע מוכיח שהקב"ה רואה הכל. וזו בוודאי התמורה לפועלה במשך השנים".