"להתאים את שנת הלימודים ללוח השנה העברי"

מנכ"ל מרכז ישיבות "בני עקיבא", אלחנן גלט, מברך את שר החינוך על החלטתו לקיצור החופש הגדול אך קורא לו להצמיד באופן קבוע את החופש ללוח השנה העברי

חדשות כיפה אורי פולק 01/06/11 12:25 כח באייר התשעא

"להתאים את שנת הלימודים ללוח השנה העברי"
אתר מרכז ישיבות בני עקיבא, צילום: אתר מרכז ישיבות בני עקיבא

מנכ"ל מרכז ישיבות "בני עקיבא", אלחנן גלט, קורא לשר החינוך שהחליט אתמול (ג') על קיצור החופש הגדול, להצמיד את החופש ללוח השנה העברי באופן קבוע - ולא לזה הלועזי.

כזכור, אתמול הודיע משרד החינוך כי כבר השנה יקוצר החופש הגדול וכי שנת הלימודים הבאה תחל ב-26 באוגוסט במקום בראשון בספטמבר. שר החינוך אישר בכך באופן סופי את השינויים שהמליצה הוועדה הציבורית שמינה לפני כשנה. ההחלטה תותיר את מספר ימי הלימוד וימי החופשה ללא שינוי. במגזר הלא יהודי תיפתח שנת הלימודים ב-1 בספטמבר כיוון שהחגים חלים רק בסוף אוגוסט.

"אני מברך על החלטת שר החינוך לקצר את החופש הגדול וקורא לו להצמיד את שנת הלימודים ללוח השנה העברי כך שהלימודים יתחילו בכל מערכת החינוך בכל שנה בראש חודש אלול", אומר היום גלט. לדבריו, "זה חשוב ליצור מרווח ללימודי החגים ולהגברת הזהות היהודית של המדינה. החגים הם של כולנו ולוח השנה העברי הוא של כלל עם ישראל".

בשיחה עם כיפה מסביר גלט כי מבחינתו מדובר בעניין ערכי ועקרוני. "בשנים רבות יש התאמה בין חודש אלול לראשון בספטמבר, כמו למשל בשנה האחרונה. לצערי, יש שנים בהן יש פער גדול שיוצר קושי גדול מבחינת המחנכים, להתחיל את הלימודים ולצאת מיד לחופשות ראש השנה. יש גם צורך בכל מערכת החינוך בהכנה מתאימה לאווירה של חודש אלול".

גלט אומר כי "מחד אני מברך על עצם קיצור ימי החופש, שהם רבים מדיי וטוב הדבר שהתלמידים במהלך השנה יהיו יותר במסגרת החינוך ופחות במסגרת חופשית. המגמה הכללית חיובית".