כלת המתמטיקה העולמית - תהילה גרבובסקי מבית אל

גרבובסקי גברה על יריבותיה בגמר צמוד של האולפניאדה המתמטית העולמית שנערכה במכללה ירושלים. סגניתה: חנה אוטיס מתיכון איידה קראון שבארה"ב

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/12 09:25 כ בסיון התשעב

כלת המתמטיקה העולמית - תהילה גרבובסקי מבית אל
יח"צ, צילום: יח"צ

כלת המתמטיקה העולמית, שהוכרזה בשבוע שעבר, היא תהילה גרבובסקי מאולפנת רעיה בית אל. גרבובסקי גברה על יריבותיה בסיומו של גמר צמוד של האולפניאדה המתמטית העולמית במכללה ירושלים. סגניתה היא חנה אוטיס מתיכון איידה קראון שבארה"ב, וסגניתה השניה היא עדי אשר מכתה ט' בביה"ס המשותף בקבוצת יבנה.

בתחרות המוסדית זכתה במקום הראשון אולפנת חורב מירושלים, במקום השני אולפנת ישורון מפתח תקווה, במקום השלישי אולפנת צפירה, במקום הרביעי בי"ס ברוריה ובמקום החמישי אולפנת צביה מעלות.

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, בירכה את המתמודדות מהארץ והעולם ואת מכללה ירושלים מפיקת האולפניאדה, "שמצליחה למשוך מדי שנה רבות וטובות לאתגר המתמטי ושמשכשירה מדי שנה מאות מורות מצוינות, שמאמינות בטוהר שבתואר".

בכך הגיעה לסיומה התחרות ששיתפה למעלה מ-4,000 צעירות יהודיות ו-125 מוסדות חינוך יהודיים מהארץ ומכל העולם. מנהלת מכללה ירושלים ד"ר דבורה רוזנווסר: "הרגשנו כמו בקיבוץ גלויות, קיבלנו 4,000 הוכחות חותכות שגם במדעים נשים יכולות".

את תחרות האולפניאדה ייסדו ראש החוג למתמטיקה במכללה ירושלים ד"ר זיוה דויטש ועורך מגזין חידות ההיגיון 'אלף אפס' מר עקיבא קדרי ביחד עם ראש האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך נח גרינפלד לפני 7 שנים. בשנתיים האחרונות הפכה התחרות מארצית לעולמית בעקבות עידודו ותקצובה על ידי שר החינוך גדעון סער שהאמין במטרותיה. מטרת התחרות הינה לחבב את המתמטיקה על הציבור הרחב ולקרב אותו ללב הקונצנזוס של התלמידות, כך שלא תהיה נחלתן רק של גאונות ושל "יורמיות".

התחרות נותנת ביטוי גם לעצמתן של הנשים במגזר הדתי השמרני גם כשהיא לא מגיעה ממקום פמיניסטי. כמו כן מערבת התחרות את כל שדה ההוראה מהתלמידות בבית הספר, דרך מורותיהן ורכזות המתמטיקה שלהן, עובר למנהלות המובדות, המשך לפרחי ההוראה במכללה המעורבות בתהליך וכלה במרצים ובראשי החוג למתמטיקה במכללה ירושלים.