יו"ר החמ"ד: בשנה הבאה נוריד את תשלומי ההורים בכ-10 אחוזים

באירוע שהתקיים לציון 90 שנה למכללת ליפשיץ, הבטיח ד"ר אברהם ליפשיץ כי יפעל להורדת שכר הלימוד בישיבות ובאולפנות – החל משנת הלימודים הבאה

חדשות כיפה אורי פולק 23/09/11 13:08 כד באלול התשעא

יו"ר החמ"ד: בשנה הבאה נוריד את תשלומי ההורים בכ-10 אחוזים
הלל לדרמן, יחצ, צילום: הלל לדרמן, יחצ

"אנחנו מבינים ושותפים לקריאות לצדק חברתי. הקמתי וועדה שתביא תוך זמן קצר להורדת שכר הלימוד בישיבות ובאולפנות" - כך אמר השבוע יו"ר המנהל לחינוך דתי, ד"ר אברהם ליפשיץ, בכנס לציון 90 שנה למכללת ליפשיץ.

"אנחנו כמי שמבינים שתורתנו תורת חיים, שמבינים שצריכים ללמוד במוסדות הטובים ביותר, תלמידים שיש להם ותלמידים שאין להם, שותפים לקריאה הזו לצדק החברתי", הבהיר ליפשיץ, שקבע כי "בשנת הלימודים הבאה מעמסת התשלומים תפחת בקרוב לעשרה אחוזים, כחלק ממהלך ארוך טווח שיוריד את התשלומים בשיעורים גדולים עוד יותר".

בשולי הדברים התייחס ליפשיץ גם לנושא פרשת בית הספר "ניר עציון" בפתח תקווה, שהוחלט, בהמשך להוראת שר החינוך גדעון סער, לפזר את תלמידיו בין בתי הספר השונים בעיר - כדי לא ליצור מציאות בה כל תלמידי בית הספר מגיעים מהקהילה האתיופית. "עיקר הזכות היא לעסוק בקליטת עולי אתיופיה, וכשאני אומר עיקר אני מתכוון כמעט כל הזכות לעסוק בקליטת עולי אתיופיה נופלת בחלקו של זרם החינוך הממלכתי דתי. הניסיון לצייר את החינוך הדתי כגזעני, או כדוחה את עולי אתיופיה, אינו נכון. מרבית העולים מאתיופיה לומדים בחמ"ד. זו גזענות?", תהה ליפשיץ.