יו"ר ארגון המורים בעד הסיורים בחברון: "חבל שהופכים את הרעיון לפוליטי"

רן ארז תקף את עצומת המורים שהתנגדו ליוזמת סיורי התלמידים בחברון וטען כי "מדובר בעניין ערכי. אנו, המורים, אמורים גם לחנך ולא רק לעסוק בשיפור אחוזי הזכאות לבגרות"

חדשות כיפה אורי פולק 08/02/12 16:11 טו בשבט התשעב

יו"ר ארגון המורים בעד הסיורים בחברון: "חבל שהופכים את הרעיון לפוליטי"
eman ויקיפדיה, צילום: eman ויקיפדיה

יו"ר ארגון המורים בישראל, רן ארז, מביע היום (ד') תמיכה פומבית בתוכנית אותה מקדם שר החינוך לביקורי תלמידים בעיר חברון, זאת חרף הביקורת מצד מאות מורים אשר חתמו על עצומה נגדו.

כפי שדווח בכיפה, 260 מורים מכל רחבי הארץ חתמו על עצומה חדשה, במסגרתה הם מצהירים כי אין בכוונתם לקיים פעילות חינוכית במסגרת פרויקט "נעלה לחברון", אותו יזם שר החינוך, גדעון סער. באופן חסר תקדים בתולדות מערכת החינוך הישראלית, החליטו המורים לסרב לשתף פעולה עם יוזמת שר החינוך לביקורי תלמידים בחברון, זאת בטענה כי מדובר ב"תוכנית פוליטית".

באגרת שפרסם ארז באתר ארגון המורים, המתייחסת לעניין זה, הוא ציין כי "בימים האחרונים אנו עדים ל'חגיגה תקשורתית' סביב הנושא של סיורי תלמידים בקברי אבות, בחברון ובירושלים. אנו, המורים, אמורים גם לחנך ולא רק להשקיע בשיפור הזכאות לבגרות במקצוע זה או אחר".

לטענת ארז, תפקיד המורים הוא גם ללמד את היסטוריית עם ישראל, מבריאת העולם ועד ימינו. "היש פסול בכך? האם העקרונות בהם אנו מאמינים ואשר בזכותם אנו כעם חיים פה ולא באוגנדה או בקפריסין או בכל מקום אחר על המפה, אינם מספיק ראויים שננחיל לתלמידינו, ולא רק כ"אגדה", אלא גם מתוך התרשמות מוחשית ובלתי עצמאית?", הוא תוהה.

ארז טוען כי "חברה שאינה מכבדת את עברה, אין לה עתיד. ולכן, יש לברך את הנהלת משרד החינוך, את מורי השל"ח ואת המחנכים היוזמים ומפעילים תוכניות ערכיות בנושאים אילו, מבלי לחייב את אלה שאינם רוצים לקחת חלק בהן". לדבריו, "חבל שיש הרואים בתוכניות אלה אמירה פוליטית או מנצלים אותן להבעת עמדה פוליטית, שכן מדובר בעניין ערכי גרידא".