חתן הגמרא הארצי: עומר דניאל מבנ"ע נתניה

בחידון הגמרא הארצי, שעסק השנה במסכת סוכה, התמודדו מאות מתלמידי רשת הישיבות התיכוניות "בני עקיבא". שלושת הזוכים – מהישיבה התיכונית בנתניה

חדשות כיפה אורי פולק 15/06/11 09:37 יג בסיון התשעא

חתן הגמרא הארצי: עומר דניאל מבנ"ע נתניה
יח"צ, צילום: יח"צ

בחידון הגמרא הארצי שיזמה מחלקת החינוך במרכז ישיבות "בני עקיבא", זכו אתמול (ג') שלושה מתלמידי כיתה ט' מישיבת "בני עקיבא" בנתניה. בחידון, המתקיים זו השנה השלישית, התמודדו מאות תלמידי ישיבות תיכוניות מכל רחבי הארץ, הלומדים ברשת "בני עקיבא", עד גמר החידון שהתקיים אתמול בו התמודדו 15 תלמידים.

במסגרת החידון נבחנו השנה התלמידים על בקיאותם במסכת סוכה, המסכת שנלמדה גם במסגרת הבגרות, אך בחידון נכללה המסכת כולה ולא רק הפרקים לבחינת הבגרות. עוד בטרם עלו המתמודדים על הבמה הם ענו על שאלון בכתב שהניקוד שלו שוכלל עם התוצאות שהושגו בפני הקהל. שלושת הזוכים הסופיים הם דרור גלזנר ועשהאל שהם, סגניו של עומר דניאל שזכה בתואר "חתן הגמרא הארצי".

יו"ר מרכז ישיבות "בני עקיבא" וראש צוות השופטים, הרב חיים דרוקמן, "על כולנו ללמוד מאותם 15 בחורים שעלו לשלב הגמר ולהתמיד בלימוד התורה שהיא הבסיס עליו נשען עם ישראל".

ראש ישיבת "בני עקיבא" בנתניה, הרב אמיר אדרעי, ציין כי ההישג של תלמידיו איננו מקרי, אלא פרי של השקעה מרובה לכל אורך השנה האחרונה. "לקחנו השנה את נושא לימוד התורה עם שיעורים מעבר לשעות הלימוד הרגילות בישיבה. רק לפני שבוע זכה תלמיד כיתה ח' שלנו בחידון המשנה הארצי. זה כמובן גם השפיע על ההוויה הדתית בישיבה", אמר הרב אדרעי.

מחנכם של שלושת הזוכים, הרב שלמה כפרי, הסביר כי השיטה שהביאה להצלחה התבססה על הקמתה של "סיירת" ללימוד גמרא, שעסקה בחומר מעבר למה שדרוש. "לקחתי קבוצת תלמידים איכותית מהכיתה ואפשרנו להם לצאת משיעורי גמרא בכיתה וללמוד לבד בבית המדרש את מסכת סוכה. כמובן שהם נגשו למבחנים בכיתה והשיגו ציונים מעולים. אין לי ספק שחלקם יהיו יום אחד מהגדולים שברבנינו", הסביר הרב כפרי.