ח"כ וורצמן לתלמידי החמ"ד: חברים בפייסבוק זו לא החברות האמיתית

כ-7,000 תלמידים השתתפו ביום הכנה לחופשה, ביוזמת "מפעלות הציונות הדתית". יו"ר החמ"ד, אברהם ליפשיץ: למדו יחד בחופש והקדישו זמן גם לנתינה לקהילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/13 18:09 ב בתמוז התשעג

ח"כ וורצמן לתלמידי החמ"ד: חברים בפייסבוק זו לא החברות האמיתית
יחצ, צילום: יחצ

אתמול (א') יצאו 7,000 תלמידי החמ"ד ליום חוויתי ביוזמת ”מפעלות הציונות הדתית“ שהחליטו לחשוף בצורה מהנה את בני הנוער בתיכון ובחטיבה לסכנות ולגירויים העלולים לעמוד בפניהם במהלך חופש הקיץ.

אלפי התלמידים השתתפו במספר הפעלות בעלות ערך ערכי וחוויתי בניהם: כתב ניווט חידה, אופניים, פארק אתגרי, משחק טריוויה ממוחשב, הצגות, שיחות, קורס נהיגה בטוחה, סדנת התנדבויות, תיאטרון פלייבק, ודוכני חילות צה"ל.

במהלך היום, עברו התלמידים בין ההפעלות השונות, שאוצרות בחובן חוויות, כשבשעות הערב נפתח המופע המרכזי, במהלכו הוקרנו סרטונים של מפעלות הציונות הדתית והחמ"ד, הצמד אייל וישי עלו במספר מערכונים, הוקרנו סרטונים בנושא ציונות והתנדבות, ולבסוף נחתם המופע בהופעה של הזמרים עידן עמדי ואהרון רזאל.

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, אמר באירוע כי "החופש הוא זמן לרכוש חברים חדשים, להעמיק את הקשר עם החברים הקיימים, וליצור מעגל חברתי משמעותי שיהיה מעגל החברים שלכם להרבה הרבה שנים. לצערי, ישנו בלבול מסוים בהבנה של הערך הזה. עם כל הכבוד לפייסבוק - חברים בפייסבוק זו לא החברות האמיתית שאני מתכוון אליה“.

”כולכם מודעים למצב הביטחוני, הרוחני והחברתי של כלל ישראל. יש כל כך הרבה לחצים מבחוץ, וישנם לצערנו הרבה קרעים ושסעים גם מבפנים. נכון שאתם לא שרים בממשלה, אבל כל אחד מכם יכול להיות שר חינוך במקומות בהם הוא חי ומסתובב. אפשר להוסיף טוב בכל מקום. יש כל כך הרבה מקומות שאפשר להתנדב בהם. יש כל כך הרבה אנשים הזקוקים למעט עזרה שלכם כדי שגם להם יהיה קצת כיף בחופש“, הוסיף וורצמן.

ראש החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ פנה אל התלמידים, ברך אותם בחופשה משמעותית שמעצימה את היכולות שלהם ושיוצאת מתוך מצווה - לימוד תורה וקיום מצוות ומתוך צוותא - בחברותא, בקהילה ובנתינה לאחר. "מינהל החמ"ד מוביל תוכנית חמ"ד של חופש מתוך תפיסת בית חינוך כמשפחה, הרואה בבית הספר בית חינוך, שהמרכיבים שלו הם: אהבה, שייכות וקשר אישי בין מורה לתלמיד", אמר ליפשיץ.

מנכ"ל מפעלות הציונות הדתית, צבי צויבל, ציין כי "לקראת צאתם של בני התיכונים והחטיבות לחופש הגדול, כהמשך לשיתוף הפעולה הפורה בין החמ"ד למפעלות הציונות הדתית במספר רב של פרויקטים, החלטנו לערוך יום שלם שכולו חוויה וערך. על מנת להצדיע לנוער הנפלא ולהעצים אותו לקראת חופשת הקיץ".