התלמידים הכריזו על שביתה, בציונות הדתית הלימודים כרגיל

למרות הכרזת השביתה של מועצת התלמידים במחאה על עיצומי המורים בנוגע לטיולים השנתיים ברבים ממוסדות הציונות הדתית לומדים היום כרגיל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/01/15 11:10 כג בטבת התשעה

התלמידים הכריזו על שביתה, בציונות הדתית הלימודים כרגיל
Shutterstock, צילום: Shutterstock

היום החלה שביתת התלמידים, כשמאות אלפי תלמידי כיתות ז'-י"ב נעדרים מהלימודים כמחאה על שביתת המורים, אך מבדיקת 'כיפה' עולה כי ברבים ממוסדות הציונות הדתית, בישיבות ובאולפנות, הלימודים מתקיימים כרגיל ללא שינוי.

השביתה היא יוזמה של מועצת התלמידים, יו"ר המועצה, גל יוסף, קראה לתלמידים לא להגיע למוסדות הלימוד, כמחאה על עיצומי המורים שמסרבים ללוות את הטיולים השנתיים. כרגע הוכרזה שביתה עד לסוף השבוע ובתחילת השבוע הבא ישקלו האפשרויות. במועצת התלמידים טוענים כי רוב המנהלים מגבים אותם ורק מעטים מציבים בעיות אל מול התלמידים השובתים.

מבדיקת 'כיפה' עולה כי בעוד ברוב המוסדות העל יסודיים בארץ לא מתקיימים היום לימודים, ברבים ממוסדות הציונות הדתית - בישיבות התיכוניות ובאולפנות - הלימודים מתקיימים כרגיל.

בעבר הוחלט בישיבות התיכוניות ובאולפנות שלא להשתתף בשביתות כלשהן, בטענה כי אין מקום לבטל תורה בשל שביתה כזו או אחרת. לכן, גם הפעם לא מעט מהמוסדות בציונות הדתית נמנעו מהשביתה.

החלטת ארגון המורים להימנע מליווי הטיולים השנתיים התקבלה מפני שמשרד החינוך טרם הסדיר את סוגיית האחריות הפלילית שמוטלת על המורים בעת פציעת תלמידים בטיולים. המורים תובעים שהאחריות הפלילית תוסר מהם דבר שלא מקובל על משרד החינוך. בעקבות כך נעצרה היציאה לטיולים השנתיים בחודשיים האחרונים. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, טוען כי על פי המצב היום פגיעה של תלמיד במהלך טיול מובילה לאחריות בלעדית של המורים. השבוע הוא החריף את העיצומים והודיע כי המורים יפסיקו ללוות תלמידים גם להצגות.

נפגעים נוספים מן העניין הם מדריכי הטיולים, שפרנסתם נפגעה מהחלטת ארגון המורים והם מצהירים שיפעלו כנגד ארגון המורים בנושא.