התחרות שלא נגמרת: במשרד החינוך לא מצאו עדיין את המנצחים

טעות של מארגני תחרות הסייבר של משרד החינוך הביאה לכך ששלושת הזוכים שהוכרזו הם כלל לא המנצחים האמיתיים. במשרד הודו בטעות אך סירבו לפרסם את שמות הזוכים ולהעניק את הפרסים המובטחים לילדים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/05/16 11:09 טז באייר התשעו

לפני למעלה מחודש (לפני פסח) התקיימה אליפות הסייבר הארצית (קודמאנקי) לבתי הספר של משרד החינוך. מדובר בתחרות יוקרתית שמשרד החינוך השקיעה כספים רבים בפרסומה באמצעי התקשורת, בה השתתפו למעלה מ 1200 בתי ספר מכל רחבי הארץ וביניהם בתי ספר רבים מהמגזר הדתי. בתי הספר שהשתתפו בתחרות השקיעו ימים כלילות על מנת להתברג בין המקומות הראשונים ולשלושת בתי הספר הזוכים הובטחו פרסים יקרי ערך.

כבר בשלביה הראשונים של התחרות דיווחנו ב'כיפה' בסדרת כתבות על תלונות של בתי הספר שמשתתפים על שינוי הכללים במהלך התחרות בצורה שפגעה בבתי הספר שהובילו, הדחת ישיבה תיכונית לילה לפני התחרות בשל טעות של המארגנים וכן בעיה של בתי הספר הדתיים להתמודד עם אובדן הניקוד מידי שבת.

אך מתברר כי כל התקלות במהלך התחרות עצמה הן כאין וכאפס לאקורד הסיום הצורם שלה. עם סיום התחרות הגמר הוכרזו בתי ספר היסודיים שזכו בתחרות, אולם מספר ימים לאחר התחרות התברר שהייתה טעות בניקוד ובתי הספר שהוכרזו כזוכים בתחרות כלל לא זכו. משרד החינוך באמצעות הממונה על התחרות ד"ר עופר רימון, שלח הודעה מתוקנת ל-3 בתי ספר אחרים שהם הזוכים הנכונים בתחרות. אחד מבתי הספר שזכו לאחר ההודעה של משרד החינוך במקום השלישי, הוא בית הספר של החמ"ד בהר חומה - 'עמיטל'.

אלא שכאן החלה סאגה חדשה, החל ממועד זה משרד החינוך מסרב לפרסם את רשימת בתי הספר שזכו בתחרות ואת הניקוד הסופי של כלל בתי הספר שהשתתפו בתחרות ומסרב להעניק את הפרסים שהובטחו לבתי הספר הזוכים.

הורים מבתי ספר רבים פנו למשרד החינוך בדרישה לקבל את רשימת בתי הספר שזכו בתחרות (ולקבל את הפרסים שהובטחו להם) אולם עד היום ועל אף שהתוצאות ידועות למשרד החינוך מזה שבועות - משום מה משרד החינוך מסרב לפרסם את התוצאות הסופיות.

הנושא עלה לדיון גם בקבוצת הפייסבוק של התחרות ומורים רבים הביעו את תרעומתם על הפגיעה בתלמידים ובבתי הספר שהשקיעו בתחרות, אולם מנהלי העמוד מטעם המשרד מתעלמים מהדברים.

"תלמידי בית הספר עמיטל השקיעו ימים כלילות בהכנה לתחרות ושמחנו מאוד על הודעה הזכייה המאוחרת אולם משום מה עד היום טרם הוצאה רשימה מעודכנת ונכונה של בתי הספר שזכו בתחרות ואף לא נקבע תאריך לקיום הטקס ל-3 בתי הספר שאכן זכו בתחרות", מספר ל'כיפה' אחד ההורים.

בהתכתבות שערכו ההורים מול משרד החינוך הובטח להם שהטקס והענקת הפרסים יתקיימו מיד לאחר חג הפסח אולם לאחר החג נמסר להם שהטקס יתקיים בסוף יולי מה שיביא לכך שבני כיתות ו' שזכו בתחרות כבר לא יהיו בבית הספר בעת קבלת הפרסים ובעצם לא יהנו מהם כלל.

ממשרד החינוך נמסר: "בגמר אליפות הסייבר הישראלית, בחלק מהמקצים, נפלו טעויות טכניות בהגדרת הזוכים, והמשרד מצר על כך. לאחר בדיקות נוספות שהתקיימו, כל המעורבים קיבלו הודעות רשמיות, ובחודש הבא יתקיים טקס חלוקת פרסים חגיגי, במעמד שר החינוך ומנכ"ליתהמשרד. יודגש שפרסים יינתנו הן לבתי הספר שהוכרזו בטעות כזוכים, והן לאילו שזכו בפועל".