השר פירון יוצא נגד תופעת ההעתקות בבגרויות

שר החינוך הנחה את כלל המנהלים והמורים להקפיד על טוהר המידות, כצעדי בוני אמון בין המורים והתלמידים. בשנת תשע"א חלה ירידה חדה בהיקף של עשרות אחוזים בשיעור המחברות הפסולות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/04/13 15:20 יג באייר התשעג

השר פירון יוצא נגד תופעת ההעתקות בבגרויות
טכנוגרפיקס בע"מ, צילום: טכנוגרפיקס בע"מ

שר החינוך, הרב שי פירון, הנחה את מנהלי בתי הספר ואת כלל המורים בישראל, לקיים בבתי הספר פעולות הסברה והקפדה על טוהר המידות, נגד העתקות במבחנים, זאת כחלק מהצורך לבנות צעדים בוני אמון בין המורים והתלמידים, תוך לקיחת אחריות ומניעת תופעות שליליות בדרך לכינונה של חברת מופת.

לקראת פתיחת בגרויות הקיץ משרד החינוך מפרסם היום (ג‘) את נתוני המחברות הפסולות בארבע השנים האחרונות. מהנתונים עולה כי בתשע''א חלה ירידה חדה בהיקף של עשרות אחוזים בשיעור המחברות הפסולות: אם בשנת הלימודים שעברה נפסלו 0.81% ממחברות הבגרויות, בשנת הלימודים האחרונה נפסלו רק 0.66% מהמחברות.

מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר שבה והדגישה כי משרד החינוך לא יתפשר בנושא טוהר הבחינות וינקוט יד קשה נגד כל סוג של רמאות. לדבריה, ”אין להתעלם מכך שבשוליים קיימת תופעה פסולה ומטרידה של העתקות ופגיעה בטוהר הבחינות. כמערכת חינוך אנו מחויבים לעתיד ילדינו ולהקפדה יתרה בכל הקשור לערכיות ומוסריות. העתקה בבחינה הינה אקט של מרמה הפוגע בשוויונית הבחינה ובערכים שעל פיהם אנו רוצים שתתנהל החברה ועל כן יש לפעול בתקיפות למיגור התופעה“.