השבט החדש בתנועת אריאל: לביא

הערב, מוצאי שבת ארגון בתנועת אריאל. שם השבט החדש: ´לביא´ - ראשי תיבות של הפסוק "למען בית ה´ אלוקינו"

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 14/11/15 20:02 ב בכסלו התשעו

השבט החדש בתנועת אריאל: לביא
יחצ, צילום: יחצ

הערב, מוצאי שבת ארגון, מתחדשת תנועת אריאל עם שבט חדש -'לביא'. את השם של השבט החדש קיבלו בוגרי שבט נחלה,תלמידי כיתות ט'. השם נבחר מבין השמות שעלו לשלב הסופי: עמיחי, גאון, עוז, הוד, כפיר ושלהבת.

בסיבות לבחירת השם נכתב כי "השם 'לביא' מהווה ראשי תיבות של הפסוק "למען בית ה' אלוקינו" ומסמל את רצוננו לפעול למען בניין המקדש והגאולה השלמה. מסמל גבורה איתנה כמאמר הפסוק "הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא", רוח הנדרשת במדינה בימים אלו של טרור רצחני ומבטא את הפעילות בסניפים במהלך החודש האחרון שעסק בנושא 'גבורה' - נושא חודש ארגון".

ההחלטה על שם השבט החדש התקבלה במליאת התנועה בתחילת השבוע, לאחר שהחניכים הציעו שמות באתר האינטרנט של התנועה, בצרוף נימוק המסביר את ההקשר לחודש ארגון והעשייה הערכית לאורך השנה.

"כמות הפניות השנה, שכלל מיילים וטלפונים אישים, בבקשה לבחור שם בהקשר למענה הביטחוני חרג מהרגיל" ציינו בהנהלת התנועה, "החניכים בקשו שם שיבטא את עוצמת צה"ל ועם ישראל, כנראה משום שהם מרגישים שהוא חסר בגל הטרור האחרון".

מזכ"ל אריאל, יוסי ורדי אומר כי "שם הוא דבר שמבטא מהות ואני מעריך מאוד את החניכים שחיפשו דרך להביע את השיח הערכי בו הם שותפים במהלך השנה ואת התחושות אשר על ליבם בעקבות אירועי הטרור".

ואם השם הזה נשמע לכם מוכר: 'לביא' הוא גם שמו של שבט בתנועת בני עקיבא, ילידי שנתון ה'תש"ן. בעבר הוצמד שם השבט החדש באריאל לשם שנבחר בבני עקיבא, אולם בשנים האחרונות השם נבחר במקביל ובלי קשר. בשבוע הבא תתקיים שבת הארגון בתנועת בני עקיבא שנדחתה ממודעה הקבוע בשבת תולדות כדי לאפשר לחניכים לחגוג את חג הסיגד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן