הרב אלישע אבינר: מערכת החינוך לא צריכה להתרגש בגלל שיצאו ממנה כמה דתל"שים

לדברי הרב אבינר, מערכת החינוך הדתית מספיק מגוונת כדי לענות על הצרכים השונים של בני הנוער, וכי אין לראות במחנכים אשמים בתופעת הדתל"שים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 16/05/13 16:04 ז בסיון התשעג

הרב אלישע אבינר: מערכת החינוך לא צריכה להתרגש בגלל שיצאו ממנה כמה דתל"שים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"במהלך 30 שנת קיומה של ישיבת ההסדר במעלה אדומים יצאו ממנה שלושה דתל"שים" כך אמר היום (ה') הרב אלישע אבינר, ר"מ בישיבה, בתשובה לטענה כי על מערכת החינוך לבדוק עצמה לאור תופעת הדתל"שים. במהלך כנס "חינוך לערכים" שהתקיים בגבעת ושינגטון, אמר הרב אבינר כי מערכת החינוך הדתית מספיק מגוונת כדי לענות על צרכיהם השונים של בני הנוער, ורמז כי הסיבה לחזרה בשאלה בקרב התלמידים איננה קשורה כלל למערכת החינוך. "לפני 50 שנה לא התחשבו בצרכים נפשיים" הזכיר הרב אבינר לנוכחים בקהל.

הרב אבינר התייחס גם לסוגיית הפתיחות מול השמרנות. "בני הנוער שלנו מבינים את מושג הפתיחות בצורה לא נכונה. הם מבינים פתיחות במובן של חוסר נאמנות, דבר הפוגם בעמוד השדרה של בני הנוער. בני הנוער חייבים להבין שאפשר להיות פתוח וגם להיות נאמן לחלוטין לתורה. מצד שני אי אפשר להיות פתוח בלי חוט שדרה" אמר.

פרופסור אשר כהן, שהשתתף גם הוא בכינוס, הביע עמדתו בסוגיית הפתיחות ואמר כי "בהרבה מקומות בציונות הדתית חושבים - אצלנו זה לכתחילה ואצל כל השאר זה בדיעבד. הבעיה היא שפתאום לוקח את המפלגה מישהו שהוא בדיעבד" ורמז כמובן לשר הכלכלה העומד בראש המפלגה הדתית הגדולה בכנסת. לדבריו של כהן טוב כי שר החינוך אינו ממפלגה דתית שכן במערכת החינוך יש מערכת לחצים המחייבת שר חינוך ציוני דתי משוחרר מלחצים. פרופ' כהן הוסיף לתקוף את מפלגת הבית היהודי וכינה אותה "הבית היהודיל", זאת על רקע הבחירות לרבנות הראשית לישראל.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il