הצעה: פרס נובל לשלום לראובן פוירשטיין

קבוצת אישים מכובדת הציעה לועדת הפרס היוקרתי את מועמדותו של פרופ' ראובן פוירשטיין, על שיטה חינוכית שפיתח, המיושמת בכל רחבי העולם

חדשות כיפה אורי פולק 12/06/11 14:49 י בסיון התשעא

הצעה: פרס נובל לשלום לראובן פוירשטיין
אתר המכון, צילום: אתר המכון

קבוצת אישים מכובדת מתארגנת באחרונה כדי להביא לזכייתו בפרס נובל של הפסיכולוג, פרופסור ראובן פוירשטיין, בפרס נובל לשלום, כך מדווח העיתון "ידיעות אחרונות". פוירשטיין (90) חתן פרס ישראל, הינו אביו של הרב רפי פוירשטיין, ממייסדי ארגון הרבנים "צהר".

כעת מנסים אנשי דת ופרופסורים מכל קצוות תבל כדי להביא לזכייתו בפרס נובל של פוירשטיין, פסיכולוג חינוכי הנחשב לאחד המחנכים המשפיעים בעולם. פוירשטיין עומד בראש מכון שהקים בשנת 1965 ולו כ-70 סניפים ברחבי העולם, העוסקים בטיפול בשיטה שפיתח בעצמו, המתחשב ב"פוטנציאל למידה" כמדד לקביעת מנת משכל, למידה חוויתית וחתירה להערכה עצמית של תלמיד.

על פי גישתו של פוירשטיין, המורה החינוכי נתפס בעיניו של החניך כמדריך ולא כמקור של חומר. על פי שיטתו, יש לשלב בכיתה אחת תלמידים ברמות שונות ובצרכים שונים, באינטגרציה המעשירה את כלל התלמידים כקבוצה הטרוגנית אחת.

הרב רפי פוירשטיין מסביר כי "מאחר שאין פרס נובל לחינוך, קבוצת האישים הזו המליצה על אבא כמעין פעיל שלום". לדבריו, "קבוצה של פרופסורים מכל העולם המליצה עליו כמועמד לפרס. הם טוענים שפעילותו מצילת חיים, ועל כן מגיע לו פרס נובל לשלום. ישנם תקדימים של אנשים שקיבלו פרס נובל על תחום שהם לא עוסקים בו ישירות".

ההמלצה על פוירשטיין כבר הוגשה למעשה לועדת הפרס היוקרתי. "לפני כ-50 שנה, כשפיתחנו את השיטה ואמרנו שניתן לשנות את המוח באופן משמעותי, כולם צחקו עלינו. היום יש מאות אלפי ילדים ברחבי העולם שלומדים את השיטות שלנו", מסביר פוירשטיין.