הסרוגים מצטיינים גם בעברית

אביעד ברסטל גבר על 48 מתמודדים אחרים בחידון שקיים משרד החינוך בו התמודדו תלמידים בחקר ולימוד ביטויים, פתגמים ומילים מעולם התנ"ך והשפה העברית

חדשות כיפה אורי פולק 24/05/11 00:00 כ באייר התשעא

הסרוגים מצטיינים גם בעברית
משרד החינוך, צילום: משרד החינוך

במקום הראשון בחידון הגמר "מצטיין העברית" אשר נערך היום (ג'), זכה אביעד ברסטל, תלמיד ישיבת "בני עקיבא - הדרום" ברחובות. במקום השני זכתה התלמידה שירלי פרנק מבית הספר "שזר" בבת ים ובמקום השלישי אופיר גילבר, מ"אורט רבין" יבנה. הזוכים גברו על 48 מתמודדים אחרים אשר העפילו כמותם לשלב הגמר.

החידון הארצי החל בשלב בתי הספר, בקרב תלמידי כיתות ז', בבתי הספר הממלכתיים והממלכתיים דתיים. במהלך שנת הלימודים עסקו התלמידים בחקר ובלימוד ביטויים, פתגמים ומילים מעולם התנ"ך ובכלל מעולם השפה העברית. במשרד החינוך מציינים כי בשלב הראשון של החידון השתתפו כ- 90,000 תלמידים, כאשר מתוך כלל זה העפילו אל השלב השני כ-700 תלמידים.

שר החינוך, גדעון סער, ברך את 48 המתמודדים אשר העפילו לגמר ואמר לכל אחת ואחד מהמתמודדים כי הם יכולים להרגיש תחושת גאווה וקורת רוח. עוד הוסיף השר סער כי "השפה העברית היא יסוד המורשת והתרבות הלאומית שלנו. השליטה בשפה חשובה לא רק בלימודים, אלא מקדמת סיכויי הצלחה בכל מקצועות הלימוד , מפתחת יכולת ביטוי עשירה יותר ומרשימה יותר".

לדברי שר החינוך, גם בשנת הלימודים הבאה ימשיך המשרד לקדם את השפה העברית. שנת הלימודים האחרונה נפתחה בסימן שנת השפה, כשהחידון שנערך היום מהווה פעילות שיא במסגרת זו.