הממשלה מתנגדת לחוק האוטיסטים. הרב פויירשטיין: "מקווה שהממשלה תתעשת"

הממשלה דחתה את "חוק האוטיסטים", אשר היה אמור להקל על האוכלוסייה האוטיסטית להשתלב בחברה הישראלית. בין המתנגדים לחוק נמנים שרת המשפטים איילת שקד ושר האוצר משה כחלון. הרב פויירשטיין קורא לממשלה להיזכר בציווי "וחי אחיך עימך"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 03/11/15 13:07 כא בחשון התשעו

הממשלה מתנגדת לחוק האוטיסטים. הרב פויירשטיין: "מקווה שהממשלה תתעשת"
אילוסטרציה shutterstock, צילום: אילוסטרציה shutterstock

תיקון החוק לאנשים עם מוגבלויות, מה שהפך להיקרא בשם "חוק האוטיסטים" לא עבר אתמול בהצבעה בוועדת השרים לחקיקה, ולפיכך הקואליציה צפויה להתנגד לו ולהפיל אותו. החוק, שאותו יזמה עמותת "אלו"ט" ועלה להצבעה על ידי מפלגת "יש עתיד", מבקש להתאים את הטיפול הנכון לכל אדם בעל צרכים מיוחדים, גם בבתי ספר רגילים, גם בבתי ספר לחינוך מיוחד וגם בהתאמת מקום המגורים בשנות הבגרות.

יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, אמר כי הוא זועם על ההזנחה, "כאזרח ישראל אני מתבייש בממשלתי, אמר והוסיף, כי כאב לילדה אוטיסטית הוא עצוב "ששוב מזלזלים באנשים בעלי מוגבלויות". לטענתו של לפיד מדובר בחוק שנסגר בעבר מול כל הדרגים המקצועיים, והיה יכול לצאת לדרך כבר לפני חודשים רבים. לפיד תקף את חברי הממשלה ואמר, "הממשלה הזו, ששריה עסוקים כל הזמן בלגלגל אחריות מאחד לשני, לא חשבה שזה משהו שהיא צריכה לטפל בו. לזה אין להם זמן וכוח".

הרב, רפי פוירשטיין, נשיא "מרכז פוירשטיין לקידום כושר הלמידה", אמר הבוקר (ג') לכיפה בעקבות פרסום הדברים, כי הוא רואה בחומרה רבה את העובדה שהממשלה מתנגדת לחוק. "כנשיא מכון פוירשטין המטפל במאות ילדים על הרצף האוטיסטי אני נוכח בסבל היומיומי על ההורים ובנטל הכספי הגדול הרובץ עליהם כמו על הורים לבעלי מוגבלויות אחרות". הרב פוירשטיין קורא לממשלה להתעשת ולהעביר את החוק והוסיף "כרב בישראל אני קורא לממשלה להיזכר בציווי ׳וחי אחיך עימך׳". לדבריו, הטיפול בחלש מעצב את פרצופה המוסרי והיהודי של המדינה.

שרת המשפטים איילת שקד, שמכהנת כיו"ר וועדת השרים לחקיקה שכאמור דחתה את החוק, מסרה לאתר כיפה בתגובה, כי חוק האוטיסטים לא עבר את ההצבעה הנוכחית כיוון ש"היו בחוק בעיות, ומשרדי הממשלה התנגדו". עם זאת, נציין כי בכנסת הקודמת מפלגות הבית היהודי והליכוד תמכו בקידום החוק שיזמה אז ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס.